Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Violkobolt

Av inka - 25 juli 2010 00:02

Katarinaparakiterna har hittat sina ordinarie matskålar! Fantastiskt! Nu kan jag plocka bort de extra som jag satt upp för att de ska äta. Jubel och handklapp!

Flinga fortsätter äta som en gris. Idag har undulaten Roland varit nyfiken och smakat på hennes mat två gånger. Han verkar inte tycka att den är lika god som hon tycker. Han gör underliga miner och vevar runt med tungan samtidigt som han smaskar med näbben.


I torsdags hittade jag en violkobolt undulathona på jobbet som jag blev tvärkär i. Nu har jag blivit erbjuden av en god vän att FÅ den av henne. Mycket blev det i huvudet då. Jag ska in och kika på underverket imorgon. Får se vad som händer. Jag har ju "krisplatser" över i den buren ifall jag hittar något exceptionellt... och det är hon verkligen...


Kinesiska dvärgvaktlar sprättar runt mycket skräp har jag märkt. Jag hade inte något på golvet vid buren tidigare men nu har jag det. Får sopa 15 gånger varje dag om det ska hålla sig oskräpigt. Bra val av fågelart, verkligen... Haha.


Jag kikade på blocket idag och hittade en annons om en "extremt stor bur" där det bodde 16 finkar. Jag har sju små fåglar i en större bur. Fyra finkar i samma storlek som de i annonsen och tre i undulatstorlek. Jag tycker att det är lite trångt men då är jag kanske lite extrem. Jag behöver kanske inte ha panik över att jag ska sätta in några fåglar till där sen. Konstigt nog tycker jag inte att det ser trångt ut i andras burar som är mindre och med fler fåglar... 


Har passat på att göra reklam för katarinaparakiterna också för ett par bekanta... De är verkligen ljuvliga. Jag tycker att de är väldigt vackra! Perfekt för de som vill ha lugnare och tystare fåglar, än undulater, som ändå kan bli väldigt tama.

  

Arrak äter dåligt, antingen beror det på värmen eller något annat. Han gör ju så i perioder, så det är säkert ingenting. Idag har han kräkts. Antagligen för att magen är så tom. Stackars liten. Hoppas det reder sig snart. Han har det inte lätt. Fäller som en galning, har fått våteksem och känner sig ur form.

Lucy är som vanligt. Enda problemet hon har haft idag är jag. Förmodligen var hon nära döden när jag ropade på henne för att jag skulle klippa hennes klor. Konstigt nog överlevde hon. Precis som alltid. 

 
 
illika

illika

27 juli 2010 22:52

Det är väl inga hundar som egentligen äter om somrarna? Utom såklart matvraken... Min lilla tervdam har jag mer eller mindre fått muta i veckor. Är man tolv år gammal ska man varken vara för mager eller för rund och nu väger hon mindre än i sin ungdoms aktiva dagar - eller ja, mest aktiva dagar - hon har fortfarande inga problem att springa en halvmil eller så med cykel.

http://illika.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inka - 4 maj 2016 19:28

Jag har äntligen valt vilken hamsterunge som kommer att stanna. Eller, han kommer att få åka till en fodervärd men ägas av mig. Lille Adagio eller, till vardags, Sture.     Sen är det mycket tveksamt om jag kommer att kunna skiljas från lilla ...

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registre...

Av inka - 28 augusti 2015 09:33

Det har gått oerhört segt med det mesta denna sommar. Fågeluppfödningen har skitit sig helt och endast en undulatunge har fått växa upp och komma till ett nytt hem. Ungefär allt som kan gå fel har gått fel. Detta har inte känts peppande på något sätt...

Av inka - 28 augusti 2015 09:31


Bröderna Prick har fått en lillebror. Hektor heter han. Jag träffade honom i måndags och blev såklart otroligt kär! Ljuvligare än en pointervalp är ju svårt att vara. Det skulle i så fall vara en belgarvalp. Jag ser fram emot att lära känna den här l...

Av inka - 25 maj 2015 18:45

Torven gjorde sitt jobb och min svarta hamster Briah är mamma sen nu i torsdags 21/5. Har kunnat se sex bebisar. Kan eventuellt vara någon fler men Briah är oerhört noga med att gömma dem. Jag längtar verkligen tills jag får se dem ordentligt och bör...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards