Alla inlägg under juli 2011

Av inka - 31 juli 2011 18:21

Nu har alla undulatbebisarna flyttat till sina nya hem. Jag hoppas att de får det bra allihop och att de nya familjerna blir nöjda med dem.

Det är ju itne så längesen det såg ut såhär hemma hos mig!

 

Av inka - 28 juli 2011 21:35

Äntligen, efter fyra dagar, blev Mini De Vil parad. Givetvis blev det just på fjärde dagen. Hamstrar brunstar var fjärde dag, så hon hade väl brunstat dagen innan han kom hit.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir ett fint gäng med dominant spot-hamstrar. Kan tänka mig att Pricken, som fick en kull med Minis mamma, är glad över att ha fått en yngre upplaga.  


Viktigt med hygien

   

Sen kollar man läget

 

Därefter gör man sin grej

 

Av inka - 28 juli 2011 17:56

Idag har jag äntligen fotograferat de nyaste gräsparakiterna. Har enorma problem med att skilja på två av splendidhonorna. Ofelia och Flora. Chidiyaa är både ringmärkt och har en annan färg på buken.

Det här ska iallafall vara Ofelia.

 

Den normalfärgade/rödbukade hanen ser verkligen inte ut att vara på riktigt. Så vacker han är. Jag är så otroligt glad över att jag fick köpa honom av Jill!

Cirrus heter han

 

Sen de två nya bourkesarna, Calypso, en rosa och Carisma, en rubino

   

Lotus, den svarta splendidhanen

 

Flinga ville vara med på bild idag. 

 

Nyaste nymfungen, Krasse

 

Elsa bredvid hanungen från Roland och Malva som jag till slut bestämde mig för att behålla, Blåbär

 

Två snygga grabbar, Kalle och Gunnar

 

Lilla Lycka!   

 

De två sista undulatbebisarna åker imorgon om allt går som det ska.

Av inka - 25 juli 2011 11:46

Idag ska jag åka och hämta lilla Pricken. Han ska få idka kärlek med min näst yngsta hamsterhona, Mini De Vil. Jag hoppas på många dominantspottade ungar. 

Minis mamma hade en kull med Pricken men blev störd när ungarna bara var några dagar gamla och bet ihjäl alla fläckiga utom en. Det var verkligen beklagligt. Den fläckiga som blev kvar var alldeles underbar!

Det ska bli skoj att ha Pricken här på besök igen. Han är en riktig goding. 


Jag håller på att slitas fram och tillbaka här då jag varit så sugen på att behålla den sista koboltblå hanungen från Roland och Malva. Han är så kraftig och fin. Jag kommer ju att behöva en kille till lilla Lycka, hon som jag behöll från Albin och Inka. Jag har ju tänkt behålla en unge från Roland och Malva också. Tanken var väl inte att jag skulle göra det precis nu, dock... men ja. Jag kallar honom Blåbär.    

Frågan är om inte beslutet redan är taget? 


Passar han inte väldigt bra ihop med lilla Lycka?

 

Av inka - 24 juli 2011 21:15

Otto har hittat en riktigt mysig plats att sova på. Jag är inte riktigt överens med honom om det eftersom det sprutar en hel del alspån när han stiger upp, så att säga...

 

Av inka - 22 juli 2011 20:32

Idag har jag tagit en bild på ett par av Satines ungar. Denna gång är det två svarta bandade, två svarta dominant spot, en svart och en silversobel bandad. Jag är tokkär i silversobeln. Tyvärr har jag fullt när det gäller hamstrar.

 

Av inka - 20 juli 2011 19:56

Idag tog Nitro och Ares med sig mig, belgarna och sin husse för att besöka Susanne i Piteå och hennes pointrar. Det var verkligen mysigt. Jätteroligt att få träffa Trolla, som vi inte träffat förut.

Dessutom bor de väldigt nära vattnet, så det var ju helt perfekt en sån här härligt solig dag!

Ares och Trolla hittade varandra direkt!

 

                                                


                     


Medan de två unga pointrarna lekte fick de övriga tre kompisarna sitta i "arresten" och det var väl inte helt igenom populärt, trots trevligt sällskap runt omkring.

 

På väg ner till vattnet

    

Nitro är en riktig badkille

  

                           


Ares ställde sig tveksam till en början men kom plötsligt på att vattnet var skitlattjo! Om man springer så plaskar det och om det plaskar kan man försöka fånga vattnet! Jihaaaa!

 

                           


                                           


Pointerglädje

 

Mina svarta fick såklart också komma ut och springa

    

                               


   

När badandet var över skulle Ares få mat. Strumpan och Trolla ansåg att det skulle de också.

   

Strumpan, Ares och Trolla

 

Strumpan var inte så intresserad av att vara med på bild. Hon ville hellre stå på bron och vänta på att få jaga mygg. 

 

Av inka - 17 juli 2011 22:06

I helgen har jag suttit pointervakt åt de två snygga grabbarna, Ares och Nitro. Det har blivit en hel del sittande ute på mina föräldrars gård.

I fredags kom Ebba förbi med sin matte och Ares tycker verkligen om henne!

       

Han skulle nog kunna leka med Ebba i evigheter.


Ares har vuxit en del på 1,5 vecka, sen jag såg honom gången innan. Det är fantastiskt vad valpar växer!

       

Han är verkligen en fin valp.


Nitro känns mer och mer som en gammal farbror. Ändå beter han sig i mångt och mycket om en ung hund. Han är otroligt lekfull och det är kul att se att han blir påverkad av Ares så att han också börjar göra lite förbjudna saker.

 

Arrak njöt i fulla drag, han också... 

 

Fyra av undulatungarna har flyttat nu. Alltså sitter sju stycken kvar här. En hämtas på tisdag, en stannar här, en flyttar till Umeå i veckan. Sen får vi se. Eventuellt är en hane till bokad. Annars är det två honor och två hanar obokade.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards