Alla inlägg under november 2011

Av inka - 30 november 2011 20:47

Idag ringmärktes Lizzys två adoptivbebisar. Jag tycker den här bilden blev väldigt charmig!



De kanske inte är världens vackraste men som tur är utvecklas de ju och blir så småningom fullfjädrade små undulater.

Jag är glad att Torsten och Elsa trots allt blev föräldrar. Om än med hjälp av bortadopterade ägg.  

Av inka - 29 november 2011 21:29

Oskar är i toppform! Han är verkligen superaktiv. Det är som att en propp har lösts upp. Han har flugit runt väldigt mycket nu i flera dagar och han verkar gladare och spralligare än förut. Han t o m landade två meter ifrån mig, på vardagsrumsbordet. Han har klättrat runt på hamsterburen som jag har i vardagstummet för att kunna joxa med ungarna så mycket som möjligt då de är vakna. Inte så bra bilder men de är ju förstås tagna på avstånd men man ser ju ändå hur nyfiken han är! Mitt lilla hjärta!

   


Jag passade på att filma honom två gånger också, så man ser mer av hur han faktiskt ser ut. Han klättrar och rör sig så duktigt, trots att han bara har en fot. 


Snackar i lampan


Kollar in undulaterna i häckburen


 

 

Av inka - 28 november 2011 15:58

Måsfinkarna har allvarliga problem med att låta vaktelhönans ägg vara. Imorse kröp den här lilla godingen in under Helgas vinge och stack upp huvudet "mitt i hönan". Det såg bara för galet ut!

 

Av inka - 26 november 2011 21:24

Jag är så glad över denna lilla tossiga tös. Hon är så himla vacker och snäll! Idag fick hon ta över Satines bur, som är lite större än den hon bott i. Hon var inte odelat förtjust, vips stod hon på en helt okänd plats. Lite läskigt.






     

Av inka - 26 november 2011 21:21

Idag tog jag lite bilder på Minis ungar.

En av varje färg

silver



Silversvart



Svart (silversvart heterozygot?)



Till sist min alldeles egna lilla chokladpudding!



Jag hoppas på att komma på ett passande namn till lillkillen jag ska spara. Förslag emottages gärna.   

Av inka - 26 november 2011 20:10

På morgonen är det alltid rena kön till badvattnet.

 


                                                       Sen är badandet i full gång

                                 


Passade på att ta bilder av två näpna damer

Najad



Hermione



Mamma hamster börjar bli trött av att ha tolv bebisar rännandes

    


Bebisarna är minst lika trötta

 

Av inka - 24 november 2011 21:21

Idag kläcktes Lizzys femte och sista egna ägg och hon och Gunnar har alltså sju ungar i holken. Då jag lyfte ner holken för att rengöra passade jag på att ta en bild där faktiskt alla syns!



Tänk att de små parvlarna går från 2-15 gram på en vecka!

Lizzys etta och femma



Idag har även en liten katarinaparakit kämpat sig ur ägget. Ingen ino den här gången. Hoppas den lilla överlever!



Det är verkligen full fart i holkar och bon. Hamstern Iris har fått tolv ungar och Minis drygt två veckor gamla ungar är det full fart på. Jag ska behålla en choklad satin liten fis...



Alla tolv Minis ungar...

   




Av inka - 23 november 2011 23:57

Nu på kvällen då jag skulle mata hamstrarna hittade jag lilla Satine död. Min allrakäraste go-flicka. Det kändes i hjärttrakten kan jag säga. Helt oväntat också. Tidigare idag föreföll hon må bra, så jag antar att det helt enkelt var av ålder. Hon var ju ändå runt 1,5 år.

Hon var en underbart vacker liten tjej med underbart temperament. Jag hoppas att hon har det skönt i sin himmel.


 

















Jag hade förmånen att få ha två superfina kullar med Satine som mamma och Snusmumrik som pappa, bland annat dessa tre skönheter. Den första är Jukka, som bor hos en god vän och som blivit pappa till en kull ungar med Gurkan som mamma. 

                                         


Vila i frid min vackraste Satine   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards