Alla inlägg under mars 2012

Av inka - 28 mars 2012 15:13

Idag lyste solen in på mitt vardagsrumsbord. Katter är välkända soldyrkare och Otto och Felicia är inget undantag. De fick mig att längta till flytten till hus, och årets sommar, då de kommer att få vara ute i rastgården. Det är så underbart att ta bilder av katter i solsken.


           

Av inka - 27 mars 2012 23:48

Jag har åtta egna guldhamstrar här hemma men bara en som faktiskt känns som guld och det är Iris. Hennes färg är alldeles fantastisk tycker jag! 

Bjuder på några kvällsbilder av henne.   




                                 


Bara jag hittar brunsten ska hon paras med Snusmumrik.

Av inka - 26 mars 2012 22:15

Gurkan talade idag om på alla sätt hon bara kunde att det inte var populärt att bli fotograferad. Särskilt inte i min hand!

"Stopp och belägg!"

 


Har inte hamstrar förresten bara världens sötaste små tassar?!


Hennes bebisar växer och utvecklas

Stygga Stinas lilla sötgris

 


Martinas efterlängtade sobel



Till sist min egen älsklings-Böna!

   

Av inka - 26 mars 2012 22:05

I helgen har vi haft besök av ett par goda vänner med en dB-mätare. Det var grejer det. Det visade sig att Arraks skall låg på 30 dB högre än Oskars skränande. Imponerande siffror! 

Nu ikväll struntar Arrak fullkomligt i allt vad skällande heter och ägnar sig istället åt att ta igen sig.

 


Igår var vi ute med Ares och Nitro i skogen och det var ju kalaskul för hundarna! Arrak går faktiskt hyfsat att ha lös med Nitro nu för tiden. Tidigare blev han helt blockerad och tokstressad men vi har tränat en hel del. Det i kombination med att Nitro inte längre springer som en dåre, gör att det faktiskt fungerar nu.

Däremot springer Nitro för långt bort och husse vill inte att Ares tar efter honom, så de två får turas om att gå i koppel.


Trötta pojkar

   

Av inka - 22 mars 2012 16:19

Oskar är otroligt charmig när han härjar på uppe på kartongerna i bokhyllan. Älskar hans "Hopp-duns-hopp-duns"!


Är det förresten nån som har en fjäderboa att låna ut? Han behöver komplettera lite runt halsen. :)



Tänk att jag kunde bli så förälskad i en goja jag inte ens övervägt att skaffa mig! Otroligt.

Just nu funderar jag dock över om det finns nån typ av "anti-skrän-halsband" åt honom. Gärna med citrondoft så han parfymerar rummet om han låter illa.    
 

Av inka - 18 mars 2012 17:27

När man har ett gäng på sju stycken helt underbara hamsterungar är det svårt att inte ta bilder. Det var väl si och så med samarbetsviljan men söta är de!


Sobelhanen är en otroligt lugn kille. Jag är så glad att han ska få flytta till en genuint hamsterintresserad uppfödare!

  


Han lilla svarta bandade bror har världens sötaste fläck mellan frambenen!

       


Han har svårt att ha vettiga miner på bild.



Sen den lilla offwhite dominant spot-damen som flyttar till en god vän i Umeå.



   



Den lilla offwhite ds-honan jag gärna hade behållit men tror jag står över. Jag har ingen hane åt henne om jag ska avla vidare och planerar inte att ta in någon ny för tillfället.



Ljuvlig är även hon



Det lutar åt att denna lilla dam stannar!


Hon är ruskigt söt!

   


hennes bror

 


... och syster

              




Av inka - 16 mars 2012 14:25

Idag ligger jag hemma och är förkyld och det känns som att min Oskar förstår det. Han har nog gett sig tusan på att roa mig så gott det går. Han har gjort så många saker idag som jag aldrig sett honom göra. Nya ljud har han kommit med också. Suttit på gardinstången har han t ex inte testat förut men tydligen var det dags idag. 

Han har småpratat med hamstrarna och hoppat runt på kartongerna uppe på min bokhylla. Där filmade jag honom. Han såg bara för kul ut.

Se och njut!


 
 

Av inka - 14 mars 2012 20:29

Katarinor är bland det mysigaste som finns. Helt klart. Jag måste presentera mina nyaste kompisar. Min lilla cremehona Sushi och kobolthanen... eller ja, förhoppningsvis är det en hane.

Här är Sushi



och kobolten



Nelly gäspar



Katarinagänget äter ärtor, majs och paprika

 



Undulaterna Malte...



...och Filip

   

    

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards