Alla inlägg under maj 2012

Av inka - 26 maj 2012 22:57

Idag har jag återigen varit och pussat på de ljuvliga valparna, som blir hela fem veckor imorgon! SÅ de har vuxit på två veckor! Där kan man tala om utveckling. :)


 


                     


De små liven har blivit bra uppkäftiga också. Haha, vilka små djur!

Av inka - 26 maj 2012 22:56

         

 
Av inka - 25 maj 2012 22:41

Såhär ser det ut när Arrak tappar tålamodet med folk som bara sover och sover... Risken för att bli ihjälbiten är överhängande! ;)


Efter man har fått upp den tråkiga människan ur sängen är man vansinnigt nöjd och kan lägga av största flinet i kommunen!

 



Såhär bäddar en belgare

   
 

Av inka - 24 maj 2012 22:04

Igår tog jag en drös bilder på mina fåglar. Det försvåras helt klart av att deras lysramper inte ligger uppe, så ljuset på dem är bristfälligt. Det blev en kombination av blixt- och naturligt ljus som fungerade ganska bra ändå... men mycket jobbigare att få bra bilder.

Det är mycket att pyssla med när man ska gräva fram allt i flyttstöket. Jag har klättrat och lyft och joxat för att hitta hamstrarnas stamtavlor men det var ju helt i onödan. Däremot hittade jag en del annat intressant som jag drog fram ur bråten. Bland annat pärlor för att kunna göra nya fågelleksaker.


Min praktrosellahane Pepper är andlöst vacker

 


Mina två pärlnymfar. En vithuvad pärl och en isabellpärlbrokig.

 


Ruby och Guld

 


Dimma gäspar

 


Klickbara småbilder på en del av juvelerna!


                 

Av inka - 24 maj 2012 21:55

Eftersom det nu visat sig att sommaren kommer även i år, har jag och Arrak invigt utesittandet på gården här. Vi har rullat runt i gräset, tränat lydnad utan skor och med skor och med en sko som belöning. Fats vi började med en mjukglass. Även belgiska mördarhundar älskar glass!



Tränade lite "skall" och då är det givetvis superkul att ta bilder av pojken! Belgisk mördarhund it is!

 



Sen måste man givetvis gosa en massa!



Han är bara för underbar min kille.     

Av inka - 23 maj 2012 08:47

Igår hade Arraks uppfödare lagt ut några bilder på Goras valpar som fick vara ute för första gången. De är ju helt ljuvliga! Jag är så valpsjuk nu att jag håller på att svimma!

Till helgen blir det en sväng ner för att kika på dem igen. Då ska vi börja fundera ut vilken av dem som ska flytta hit. OjojojojojOJ så kul det ska bli! Jag längtar efter att ta nya bilder på dem också. 


Något jag funderar över är hur Arrak kommer att bete sig när han får en lillebror. Han har ju själv alltid varit lillebror och aldrig ensamhund. Han är ju snäll mot andra hundar och har ett vettigt hundspråk, så där är jag inte orolig. Dessutom har han varit bra låg sen Lucy försvann. Han är liksom mer fundersam och man märker att det är jobbigare för honom att bli lämnad ensam en stund, även om han då inte verkar må direkt dåligt av det heller. Däremot tror jag absolut att det är bättre för hundar att vara två då de ska vara ensamma. Bara de båda är trygga och lugna och inte har separationsångest. Är det någon som är orolig och stressad kan det givetvis smitta av sig och bli ännu värre. Dubbelt dålig. Dock vidhåller jag att det är väldigt bra för hundar att leva i par eller flock, så länge de har en ägare som har tillräckligt med förstånd för att klara av fler hundar än en.


När Arrak flyttade hem till mig upplevde jag definitivt att Lucy levde upp och blev mer aktiv. Jag hoppas att Arrak kommer att må bra av att få en polare. :)

JAG längtar då något fruktansvärt! 

Nu är det bara 3,5 veckor kvar! Det kommer att hända mycket på dessa veckor. Bland annat ska jag åka neråt och hämta upp Oskars morhuvade hona och tre små dvärgvaktlar innan valpen kommer. Plus en liten hamstertjej! En sak är säker och det är att jag kommer att ha fullt upp den här sommaren!


Favorit i repris. Snart får vi veta vem av dem det blir!

 

Av inka - 20 maj 2012 22:16

Idag är Iris och Snusmumriks ungar 23 dagar gamla. De är helt ljuvliga men lite sprättiga som bebisar ofta är. Jag är supernöjd över den här kullen. Det är stor variation på färgerna och ungarna blir nog väldigt snygga.



Här är gossarna

     



och flickorna

         

Av inka - 19 maj 2012 15:22

Att vara på utställning med Ares är en upplevelse. Pojken har en gnutta svårt att vara stilla och jag tror inte att någon i området missade honom. Han låter nämligen. En hel del. "WOOOOOOOOOOOO". I ringen är han däremot cool. Han behöver bara något att göra. Kan tänkas att pojken skulle må gott av lite passivitetsträning. 

Eftersom Ares husse inte är någon fantastisk fotograf tog vi bilder av honom efter att han ställts. Dock fick hans husse till det en gång. När Ares är på väg att pussa domaren. Läs fjäska. 



Tyvärr räckte inte fjäsket ända fram och Ares blev oplacerad men fick fin kritik och blev Very Good. Så missnöjda är vi inte. Han är bara 14 månader och det är en bit kvar innan han är fullt utvecklad.  


Som sagt, bättre bilder än så fick vi inte i ringen och sen skulle Ares husse springa med honom och jag fotografera. Det gick sådär. 



Fin galopp men det ska ju vara TRAV!



Så vi satte husse bakom kameran och sa åt honom att hålla in knappen och följa hunden. Det fungerade. :)



Ares påstod att han höll på att DÖÖÖ av uttråkning!



Något motvillig var han förstås men ett par bilder fick vi till ändå.

         

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards