Alla inlägg under juni 2013

Av inka - 1 juni 2013 17:38

Det är riktigt hett ute nu. Mina gossar har varit med mig ute och fixat i trädgården. Duktiga, duktiga gossar. Jag blötte ner dem med trädgårdsslangen för att de skulle få lite svalka. Arrak skällde ut mig efteråt.

 


"Tänker faktiskt inte prata med dig mer idag!"

 


Efter att ha blivit blöt orkar man faktiskt springa lite också!

   


Irre på granntomten

 


Pojkarna poserar

     


Till sist ett par bilder på dem som de ser ut nästan jämt.   

   

Av inka - 1 juni 2013 17:19

Jag köpte ju en drös med ägg från stor wyandotte för att kläcka hemma. Dessvärre blev en del ägg transportskadade, en del ägg var nog inte befruktade från början heller och sen gick det lite snett i kläckaren. Resultatet blev en svag liten kyckling som dock repade sig väl och idag fyller sex dagar.

Min sambo har döpt kyckligen till Odin. Odette om det senare visar sig vara en höna. Vi får ju se.

Odin är riktigt social. Det enda som är jobbigt är att han/hon är så ensam. Inga nya ägg är på gång riktigt ännu heller, så jag fick tipset av en vän att annonsera efter kycklingar då det är viktigt att de får vara i en flock. Om allt går som det ska så dyker det upp tre små engelsk araucanakycklingar på torsdag. Lavendelfärgade. Sen får jag fler ägg som förhoppningsvis ger fler wyandottekycklingar också och ska jag liks kläcka tänkte jag fråga en vän om han kan sälja mig några ägg av kopparhalsad maran, som ger mörkt chokladbruna ägg... och hoppas jag får fram en höna jag kan behålla. 


I alla fall så är Odin en riktigt trevlig liten prick och kommer definitivt att få stanna här. Är det en tupp får han bli tuppen i hönsgården och då hoppas jag verkligen att jag får mitt tillstånd för att hålla tupp!

   


Den lilla odågan har fått mjölmask på vardagsrumsbordet idag. Bortskämd liten rackare! Sen sprang han runt och kollade in allt runt omkring. Irres pokal från Piteåutsällningen var alldeles särskilt spännande.

   

Av inka - 1 juni 2013 17:01

Jag är barnsligt förtjust i kaninungarna. Snart ska de dock flytta. Tre av dem ska med på smådjursdag på jobbet nästa lördag och den sista ska antingen med den också eller flytta till Ösmo, nära Nynäshamn. I så fall får den stanna lite extra. Vi får se. Han är superduperlurvig!

   


Här är kullens minsting. En kille även det.    


Enda tjejen, "Lill-Barbro".

   


Till sist den enda helt enfärgade pojken.

    


De är så fluffiga att de knappt ser ut som kaniner!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards