Alla inlägg under juli 2013

Av inka - 31 juli 2013 21:23

Jag har fått en hamsterkull som jag är sådär lite extra förtjust i. Ni vet, sådär så jag absolut tänker behålla en unge själv. Min vackra Polka är mamma till dem och en inlånad hane som heter Baloo är pappan. Tyvärr har jag inga bilder på Baloo men han är black/yellow långhår och ruggigt fin i formen, stor och dessutom har han en fantastisk päls.


En liten kille

 


Tjej

 


Kille

 


Kille

 


Tjej

 


Kille

 

Av inka - 31 juli 2013 21:18

Förra veckan var jag och pointrarnas husse till stugan en sväng över dagen. Underbart väder och en helt superbra dag.

Hundarna simmade och badade och plaskade och var allmänt ystra. Nitro drar iväg och simmar på helt egen hand, Arrak simmar efter saker man kastar ut och de två yngsta får man övertala. Vi brukar ta dem i en liten jolle över till ön mitt emot och släppa av dem där så får de simma tillbaka. Första svängen simmade jag själv också men det fick räcka med en gång. trots hettan i luften hade inte vattnet hunnit värmas upp efter de senaste dagarnas nordliga vindar.

Arrak

  


Ares

 


Tre hjältar. Irre längst fram.

  


Söt-Irre

 


Ares

 


Jätteglad Ares

   


Pointrarna blev faktiskt trötta till slut de också. :)

 


Arrak hämtar pinne.


 



Av inka - 31 juli 2013 21:07

Imorgon ska Barbros andra och sista kull flytta. Det är alltid vemodigt och jag ville verkligen behålla den lilla svarta med vit tass... men nu har ju Barbro tydligen bestämt sig för att av åtta ungar hon producerat ska sju vara killar. I den här kullen är det BARA pojkar. Nu gillar jag förstås killar men om det ska finnas ens en liten chans att kunna ha Kånny ihop med Barbro och en eventuell kanin till så bör det ju inte vara en hane.

I vilket fall som helst så är det vemodigt men också ganska skönt. Då man vet att ungarna ska iväg går det mycket lättare. Dessutom blir det billigare med bara två kaniner än sex. Av någon konstig anledning äter bebisar väldans mycket. Kissar och bajsar gör de också. Jag tror folk lätt glömmer det då de parar sina djur och vissa tror att man tjänar en massa på att föda upp. Det hade varit jättekul om man gjorde det men sanningen överensstämmer inte alltid med det man gärna tror.

Sen är det inte så roligt för de som blir sittande med ett gäng kaninungar man inte får sålt. Det är ju långt ifrån alla som har plats och ork att behålla en massa extrakaniner och man avlivar dem ju inte heller. Hoppas jag.


Bedårande är de!

     

Av inka - 31 juli 2013 21:01

Känns som att det var för längesen jag la upp bilder på fåglar från fågelrummet nu. Var in hos finkarna för att trimma näbben på en sebrahane som plötsligt fått "snabel" och då passade jag på att ta lite foton. Mest på fåglar jag inte hunnit med att lägga in på hemsidan. Som de tre gouldsen jag köpt av bästa Bibbi.

Jag har blivit hemskt förtjust i de vitbröstade. Dessa tre är syskon.

   


Av mina egna ungar jag fick i vintras sparade jag två hanar. En rödhuvad och en gulhuvad. Här är den gulhuvade. Tycker att han är pinsamt snygg.

   


Sen lilla Monster kom tillbaka till mig har han börjat hårdflirta med pappa Albin. Förra svängen som Monster var hem då han var vingklippt var det bara mamma som gällde. Nu när Inka inte längre finns så duger tydligen pappa. För det gäller visst att hålla det inom familjen för den här lilla tokstollen till undulat. 

 


Badande dvärgvakteltuppar

 



Av inka - 22 juli 2013 15:53

Det är pinsamt längesen jag har varit hem till mormor. Träffat henne har jag förstås gjort men att åka dit har inte blivit av bara. Så jag tyckte det var dags. Tog med hundarna och karln och tog en snabbsväng upp. Det är ju inte mer än två timmar med bil dit, så egentlgien förstår jag inte var problemet legat.. 

Hur som helst älskade Irre och Arrak att vara där. Vi hade superkul!

Irre sträcker ut


Arrak springer som en tok

 


 


Sen blev det lite snabbt badabde i sjön. offrade mig att stå där en stund, trots lite väl mycket knott och mygg.

   


Vad jag älskar mina vackra hundar! 



Av inka - 22 juli 2013 15:49

De senaste dagarna har jag haft förmånen att ha pointrarna här hemma. Det blir mer livat och mer jobb men så mycket mer kärlek!

Ares är ju fortfarande så ung och spattig och Nitro börjar bli gubbig. Han fyller ju ändå nio till hösten. Tänk att det snart är nio år sen jag var sjukskriven och tampades med en galen valp om dagarna! Nästen ofattbart.


Nitro har spondylos och är lite stel ibland men springer fortfarande som en tok, om än inte lika snabbt som förr.

     


Ares å sin sida är helvild!

     


Man kan inte annat än att älska dessa två grabbar. Superfina är de och megagoa att mysa med i sängen. Mjuka, underbara sammetsöron... 



Av inka - 22 juli 2013 15:46

Mina engelska araucanor börjar bli ordentligt stora och bor nu i hönshuset. Jätteskönt att få dem ur vardagsrummet. Att ha höns i vardagsrummet är visserligen väldigt trevligt men funkar inte så bra i längden och det dammar. Något alldeles galet!

Intensiv blick har de!

   


För ganska exakt tre veckor sen kläcktes ett litet gäng wyandottekycklingar och de börjar bli rätt stora de också. Snart måste de få större utrymme och den mindre buren lämnas då till de kycklingar som förhoppningsvis kläcks i veckan.

     


Sötskruttar alltså! Bara att hålla tummarna för att det blir många hönor av alla dessa små raringar! 



Av inka - 4 juli 2013 22:49

Fick en hamsterkull som, enligt mig, skulle vara gulbaserad. Dessvärre, får jag säga, blev det cremeblandat, vilket inte är direkt önskvärt. Nåja, trevliga sällskapshamstrar blir de ändå!


En albino rex

   

     

     



Kiwi och Filips ungar växer också så det knakar. Får se om det blir att behålla någon gråvinge. Inte säker ännu. Beror på om det är någon hona. Jag tänkte först på den blå men är barnsligt förtjust i den gröna spangle gråvingen som är äldst.

   

               

Underbar färg på den minsta ungen

 


Till sist Barbros andra kaninkull och även hennes sista. Ska inte avla på vare sig henne eller Kånny mer. Tycker den svarta med vit tass är så charmig. 

 

     


För övrigt sitter jag här vid datorn med alla hamsterungar i en låda i knät så jag kan pyssla med dem mellan varven. De är så söta med sina pyttesmå tassar!





Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards