Alla inlägg den 3 maj 2016

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registrera föräldrarna och ungarna. Det blir så mycket lättare att få ut stammen på djuren då de finns i registret och slippa egenhändigt ihopknåpade stamtavlor som man får sitta och skriva ut själv. Det känns kul med registrerade ungar också när de ska säljas. Även om min tanke inte är att bli registrerad uppfödare känns det ändå bra mycket mer seriöst. 

Detta är den största kull jag haft. 14 ungar och alla har överlevt hittills. De är 20 dagar idag. 


Baronessan med ungarna, Baronessan själv och Alf Manfred.

     


Amarant

 



Algot

 



Alexis

 



Apollo



Atom  

 


Aftonfalk


 


Azalea


 


Aniya


 


Ambra


 


Amiral


 


Astrild


 


Akleja


 


Hamsterhög. 


 



Här är Adagio och Amadin. Vem som får vilket namn beror på vem av dem som stannar hos mig och får flytta till en fodervärd. 

   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards