Alla inlägg den 18 mars 2013

Av inka - 18 mars 2013 23:57

Är det något kanarieungar har så är det ett stort och krävande gap!

Gulds små bebisar är inget undantag.

    


...men de slockar snabbare än ögat också

 



Av inka - 18 mars 2013 23:50

Äntligen har jag bestämt mig för vilka bebisar ur Solsjäl och Lupins kull som ska stanna. Det blir Aurum, den lille guldklimpen. Han är caramel långhår och helt fantastisk. 

   


Sen går det bara inte. Jag kan inte sälja båda brunörade soblarna, så den korthåriga satinhonan stannar.

   


Vilken av Beanis sista ungar jag ska ha kvar är ännu väldigt osäkert. Å andra sidan har de just öppnat ögonen, så det finns nog tid kvar att välja. Då det inte blev någon svart hona tänkte jag om helt och väljer då att behålla naturfärgat. De bär ju på både svart och rost, vilket kan vara intressant att para med till exempel Aurum här ovanför. 

Någon av dessa två är jag i alla fall hyfsat säker på att det blir. Båda är långhår. Ena är nf dominant spot och andra är nf satin. Detta kommer att bli galet svårt men då jag dessutom ska köpa in minst en hona då jag åker ner till Stockholm, så kan jag verkligen inte behålla båda. Behöver nytt blod hemma så det inte blir inavel.

   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards