Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Irre och Arraks uppdatering

Av inka - 23 april 2014 19:54

Irre hinner med mycket på veckorna. Han är verkligen världens gladaste kille. Något som var spännande var då han träffade hästar på nära håll. Jag har funderat över vilken reaktion han skulle ha på hästar med tanke på att han varit väldigt misstänksam mot de där enorma djuren som stått en bit från vägen där vi cyklat och blängt otäckt på honom.

Nu är ju Irre helt enkelt Irre. Han reagerade som med allt annat. Med lugn, trygghet och vänlighet. Arrak blir gärna osäker och biter ifrån men det skulle aldrig falla Irre in... Det var bara när Minus tryckte sitt huvud mot honom som han liksom kände sig lite väl trängd och var tvungen att flytta på sig.


Vackraste och goaste Kiara har hunnit vara med en sväng hit också. Det var längesen vi fick till en dejt men det blev en efterlängtad och mycket välkommen sådan.

 


Irre är förstås helt galen i den där tokiga borzoivalpen och tjatar nästan dagligen om att han vill ha en egen valp. Vi får väl se hur det ser ut framöver. Hans matte är vansinnigt sugen på en svart liten igen. Konstigt nog. Varje gång jag varit på gång med att skaffa hund har jag tänkt annat än groenendael. Lucy var t ex en tervhane och Irre och Arrak är egentligen borzoier. Vid det här laget har jag gett upp tanken på att jag ska ha något annat, så nu tänker jag groenendaelvalp med hela sinnet och så ser vi vad det blir då den dagen kommer. 

 


Arrak har då och då något att säga. 

 


Gossarna har fått vara med och hälsa på ett gäng andra hästar och en drös med highland cattle. Där var det inga problem alls, förutom att jag inte blev sådär dödsförtjust i att Arrak sprang in till tjuren. Haha. 

 


Killarna i hingsthagen kollar in den knäppa svarta hunden

 


Hundarna fick också träffa den store Cave Canem som är gårdshund. Irre visade vem som var störst. ;)

   


Arrak gosar i det sista som finns kvar av snön för i år. Snart är det några månader innan nästa snöbad och då får han hålla tillgodo med badvatten istället.

   


Jag anställde Hunters matte förra vecken till att ge Arrak en spa-behandling. Arrak var väl inte mest förtjust kanske men det gick ju det också. 

   


Själv nöjde jag mig med att spa-behandla Sesam. Det behövdes. Han fällde något kopiöst och började få tovor på grund av fet päls. Det är KALASBRA att vänja katter vid all möjlig hantering. Har hjälpt mycket då något behöver göras med dem och kanske särskilt hos veterinär. Veterinärer och djursjukvårdare är oerhört tacksamma då man har välhanterade katter, för de flesta är inte det...

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inka - 4 maj 2016 19:28

Jag har äntligen valt vilken hamsterunge som kommer att stanna. Eller, han kommer att få åka till en fodervärd men ägas av mig. Lille Adagio eller, till vardags, Sture.     Sen är det mycket tveksamt om jag kommer att kunna skiljas från lilla ...

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registre...

Av inka - 28 augusti 2015 09:33

Det har gått oerhört segt med det mesta denna sommar. Fågeluppfödningen har skitit sig helt och endast en undulatunge har fått växa upp och komma till ett nytt hem. Ungefär allt som kan gå fel har gått fel. Detta har inte känts peppande på något sätt...

Av inka - 28 augusti 2015 09:31


Bröderna Prick har fått en lillebror. Hektor heter han. Jag träffade honom i måndags och blev såklart otroligt kär! Ljuvligare än en pointervalp är ju svårt att vara. Det skulle i så fall vara en belgarvalp. Jag ser fram emot att lära känna den här l...

Av inka - 25 maj 2015 18:45

Torven gjorde sitt jobb och min svarta hamster Briah är mamma sen nu i torsdags 21/5. Har kunnat se sex bebisar. Kan eventuellt vara någon fler men Briah är oerhört noga med att gömma dem. Jag längtar verkligen tills jag får se dem ordentligt och bör...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards