Alla inlägg den 2 januari 2011

Av inka - 2 januari 2011 21:27

Jag fick en skrivare i julklapp som har både kopiator och scanner. Superbra! Jag passade på att scanna in några gamla bilder på älskade djur.


Här är Lucy som ung. Hon var ungefär 17 månader gammal här, sommaren 1998.


Här är våg gamla engelska setter, Buster. På bilden är han närmare elva år och det blev hans sista vinter. Han var en vansinnigt härlig hund. Superjobbig men så charmig.  


Otto första sommaren när han var runt halvåret gammal. Det här är ute i stugan.  

 

Min vackra katt Nova som unge. Hon blev bara fyra år gammal på grund av njursvikt. Det är hon som är mamma till Sesam.


Hamsterungarna är nu 15 dagar gamla redan! Den lilla svarta Cruella-kopian var enormt svår att ta kort på. Inte nog med att hon är just svart, med svarta ögon osv... hon kan inte sitta stilla heller. Därför tog jag en bild på henne i min hand.  

      

Annat som hänt idag är att jag varit på en helskön prommis med hundarna. Lucy var så uppspelt över att få hoppa över mitt ben... fast jag får hålla det lågt nuförtiden... så att hon bet mig i armen. De som inte känner stumpan kan ha lite svårt för att förstå grejen när jag säger eller skriver att hon biter... men sån är hon och det är inte elakt menat.


De tre sista gouldsungarna har flugit ur boet idag. Det ska bli skönt när de blivit lite större så jag kan packa ihop buren se sitter i och ställa undan. Den står mitt i mitt sovrum och det är inte en idealisk plats att ha den på...  

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards