Alla inlägg den 24 januari 2011

Av inka - 24 januari 2011 15:58

Idag har jag haft en sån där smärre katastrofdag! Allt lugnade dock ner sig när jag kommit hem och fått lite ordning på mig själv och vilat. Det var en sån där dag då allt verkar gå emot en, totalt. Bara i allmänhet. Folk i trafiken, ens eget humör... osv...


Djuren kan konsten att snabbt läka irriterande sår. 

Undulaterna Roland och Malva har tre ägg i holken. I slutet av veckan kan jag lysa dem för att se om det är befruktade ägg eller om det är tomma skott. Är det på det viset får Roland skäll för att han visat sig vara en usel älskare.   


Katarinaparakiterna Nico och Pepsi har tre ägg i sin holk. Med hjälp av mina egna och andras erfarenheter tycker jag att det verkar vara så att de ofta lägger tomma ägg. Detta är dock bara ett svagt antagande. 

Måsfinkarna ligger på ett befruktat ägg. Konstigt nog la de bara två ägg den här gången när de nu faktiskt får häcka. Tidigare har de lagt en hel drös. Vi får se om detta enda ägg behagar kläckas. Annars får fåglarna ta och dämpa sig ett tag och någon annan får chansen att häcka. Jag har ett litet kösystem just nu. Två undulatpar till ska i häck när det blir plats över. De vitbröstade gouldsen likaså. Plus kanarier. 

Har också funderingar på att sätta ihop katarinan Popsy med Pepsi och se om det kan tänkas bli något där. 


Spännande, spännande.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards