Alla inlägg under december 2011

Av inka - 12 december 2011 21:50

Jag har tagit en del blandade bilder här senaste dagarna.

"Fröken Hund" ligger och pryder soffan



På andra sidan ligger två avslagna katter  




Igår talade Arrak om för en viss blivande sambo att det VERKLIGEN vad dags att stiga upp

 


Jag trodde på fin variation i hamsterkullen då jag parade iris och Dino... Såhär blev det. Alla samma färg men vissa blev iaf satinpälsade...

 

 

Av inka - 11 december 2011 16:00

 

Av inka - 8 december 2011 22:30

Idag tog jag bilder på Inkas trea och sexa. Båda bor i Malvas holk nu, eftersom sexan aldrig fick någon mat av sin mamma och trean plötsligt blev bortstött av henne. Övriga fyra ungar tar hon hand om.

Det här är sexan, till min stora förtjusning blir det en grön liten. 

 


Trean, det syns inte överdrivet mycket om man inte är van vid att titta på undulatungar men den här lilla krabaten är plockad. Det syns mindre nu när h*n fått lite fjädrar som döljer att dunet är borta över ryggen. Ungen har blivit mycket lugnare och tryggare nu också. Det var säkert hemskt att få för lite mat och att bli plockad. Ont måste det ha gjort.

Trean var så söt när h*n knaprade på mitt finger.   

 


Inka kommer tyvärr inte att få fler kullar. Det känns jättetråkigt eftersom hon är en fantastiskt vacker fågel som får superfina ungar. Det är bara inte värt det. Alla ungar bör få en god start och jag tycker inte att man ska avla på djur som är dåliga föräldrar. Undulater finns det ju heller ingen brist på här i världen, snarare tvärt om.

(24/12, redigerar detta inlägg eftersom det visat sig att Inka inte alls är en dålig mor. Mer om det här.)


Av de fyra par som jag satt i häck under hösten har två av dem lyckats bra. Alltså hälften. Det är något att tänka på innan man kommer på idén att häcka sina fåglar. 

Dessutom har jag i princip alla ungar förhandsbokade sedan ett tag tillbaka. Det känns bra, då man vet att ungarna får goda hem.

Jag kommer att i största möjliga mån försöka att alltid häcka ett eller ett par beprövade par tillsammans med de oerfarna, för att ha en chans att flytta över ungar till en duktig hona om något går snett. 

Jag är glad att Malva inte har något emot att få ett par adoptivbarn. 

Av inka - 7 december 2011 22:15

Idag har jag fått umgås med Ares en stund. Han var ruskigt intresserad av hamsterungarna.

 


Jag erkänner, jag är pointerkramare



Tog nya bilder på undulatungarna. Bland annat den här holkbilden på Lizzy och Gunnars småttingar tillsammans med deras två adoptivsyskon från Elsa och Torsten.

   


Jag lägger ut separata bilder på undulatungarna ofta och uppdaterar om dem på Undulatportalens forum. Är någon nyfiken på dessa bilder är det bara att kolla HÄR.

Av inka - 6 december 2011 12:28

De senaste dagarna har jag själv sannerligen inte varit i form. Ja faktiskt har det varit ganska tufft. Idag är jag inte och jobbar utan koncentrerar mig på att vila. 

Då blir man lite extra glad när man möts av en väldigt liten kyckling! De är verkligen inte större än en humla.

 

Av inka - 4 december 2011 21:46

Idag hade jag förlorat minstingen hos katarinorna. Lite sorgligt men samtidigt är det något man får räkna med. Tre stycken tjockisar är det kvar nu. En blå och två creamino. Ska bli fint när de får lite fjädrar också...

 


Undulatungarna utvecklas snabbt. Lizzys etta börjar visa lite färg!



Trean funderade mest över hur sjuttsiken h*n skulle ta sig ur holken...

   


Jag vet inte vad jag skulle göra utan alla dessa underbara djur!


Av inka - 2 december 2011 17:46

Kan inte låta bli att dela med mig av den här bilden av sju små undulater som ligger på hög. Jag tycker att de är bedårande!

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards