Alla inlägg den 16 juli 2012

Av inka - 16 juli 2012 22:23

Det har hänt lite sen sist... livet med valp är alltid fartfyllt och kul. Vi har bland annat varit och hälsat på Irres syskon, Icon och Iman "Vilda" hemma hos uppfödaren. Irre hittade en påbörjad grop där han stortrivdes.

 


Vilda har årets sötaste uttryck! Vilken liten kärleksterv!

 


Det är så läckert med tre stycken belgare från samma kull med så olika färger.

 


Dagen efter åkte vi ut till stugan för att begrava Lucy. Det var både sorgligt och roligt. Man har svårt för att riktigt sörja någon längre stund när fyra galna hundar är med. Förutom Arrak och irre var då Ares och Nitro med.

Nitro hittade snabbt sitt rätta element

 

och sprang en del

 

... blev plågad av de andra två stora grabbarna

 


Ares in action

   


Irre-Virre smutsade ner sig

 


... och lekte med Ares

 


Under veckan var vi förbi och hälsade på Morris med matte. Irre fick busa med Morris och de hade riktigt kul ihop.

   


Själv dreglade jag över kycklingarna som en ung herre kläckt fram. Jag blev galet sugen och ville ta hem dem på en gång. Ska skaffa höns senare. Det är en gammal dröm och man kan ju faktiskt ha höns då man har en egen gård. Nåsta vår siktar jag på. Höns är oerhört trevliga och dessutom känns det bra i själen att man kan låta bli att stödja äggindustrin, som ju faktiskt är ganska vidrig. Ju mer självförsörjande man kan vara, desto bättre är det givetvis.

 



En till sväng till stugan blev det faktiskt också. Irre fick åka båt för andra gången. Snacka om lugn och trygg valp. Han är helt fantastisk.

 


       


Efter några timmar ute på stranden och vila på det blev det besök på Seskarö och träff med en god vän och tt gäng hundar. Tyvärr blev bilderna på hundarna inte så bra men den här stiliga killen fick vi träffa i alla fall. Han ville hemskt gärna leka med Arrak och lyckades dyka upp från ingenstans två gånger så att stackars Arrak blev livrädd och skrek rakt ut. Inte lätt att vara belgare. Man tycker man är snabb men då man möter en greyhound har man inte mycket till chans...

 


Idag har jag jagat ut katterna i rastgården och Arrak har lyckats få Irre att jaga honom runt busken där ute, efter att de blivit duschade med svalt vatten på grund av värmen.

 


Skäller på storebror

 



Otto

 


Felicia

 


Gnista

 


Sesam

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards