Alla inlägg den 2 september 2012

Av inka - 2 september 2012 21:49

Tog lite nya bilder på undulatungarna. De är inte fullt lika små och rosa som tidigare... eller jo, den allra minsta av Lyckas ungar, som ser ut såhär.

 

Resten av Lyckas små

       


Här är Ediths småttingar

       


Alla ägg har kläckts utom Lyckas sista. Få se om det kommer en till liten här ikväll eller imorgon. I så fall har mina nybörjarhäckare varit riktigt duktiga! Matningen fungerar super. Hos Edith extra bra eftersom båda föräldrarna går in och matar. Torsten sitter utanför sin och Lyckas holk och ser stolt ut och langar mat till Lycka som i sin tur går in och matar. Man börjar se svag teckning på huvudet och rätt många har fått Torstens brokighet. Hos Edvin och Edith blir ju alla opaliner och kanske något mer om föräldrarna bär något intressant anlag. Det återstår att se. :)

Bebisarna är ljuvliga i alla fall.


Om bara drygt en vecka väntas första nymfungen. Det visade sig att Isabels ägg är befruktade, åtminstone de jag kunde lysa. Jag hoppas att Flingas ägg som jag lagt in också är det, så jag får en unge av henne och Kummin, när nu Flinga inte ville lägga äggen i holken.


andra drösen dvärgvaktelkycklingar håller på att kläckas precis nu. Snart dags att gå och kika hur det går. Äntligen får lilla Pipen sällskap! Dock ska kycklingarna vara kvar i kläckaren till imorgon och torka upp ordentligt innan jag flyttar över dem.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards