Alla inlägg den 7 september 2012

Av inka - 7 september 2012 23:13


 

Av inka - 7 september 2012 23:11


Lyckas minsting syns nere till vänster. :)
 

Av inka - 7 september 2012 18:49

Nej, Otto har inte varit i slagsmål. Han har bara blivit lite tuggad av Irre, som tappar tänder till höger och vänster och konstant blöder av det. Snart måste jag bada kattstackarn. Sådär kan han ju inte se ut!

 

Av inka - 7 september 2012 18:40

Jodå, det var på tiden. Jag har nog tänkt ta nya bilder på hampisarna i ungfär två veckor nu och även sagt att "IDAG SKA JAG" men har det blivit av? Nej. Jag har varit segare än segast. Igår städade jag burarna och det tar ju hursomhelst tid, så jag passade på då. Det är inte utan att man blir lite extra kär i hamstrarna då man ser dem på bild.

Jag kör med små bilder nu men de är klickbara. :)

Här är Snusmumrik

   


Dino

   


Criollo

   


Freddie

   


Iris

   


Iowhai

   


Älva

   


Beanie

   


Amelié

   


Lupin

   


och sist... och faktiskt minst, Zinnia

   


Hur blev de så många???


Sen måste jag visa lilla Prinsen för er! Prinsen är Zinnias bror och son till Älva och Jukka (son till snusmumrik och älskade Satine som ju tyvärr inte längre finns)

Jag är grymt imponerad av pälsen på Prinsen! Bilderna har tagis av Prinsens matte, Sanne. 

   

Skitsnygg kille!

Av inka - 7 september 2012 18:32

Igår hade jag två snyggingar i min soffa, på ena sidan låg Irre

 


På andra sidan låg Nitro

  


Världens bästa Oskar övervakade arbetet med att städa hamsterburar och fotografera hamstrarna

 


Bilderna på honom blev lite enahanda, därav att jag bara lägger upp en enda. Mango hade lite mer saker för sig. Bland annat bet hon mig i örat då jag höjde rösten lite och ropade åt en hund. Det gillade fröken inte. Annars passade hon på att smaka på hamstermaten...

   


... och kolla om det fanns nåt i skålen...

 


... och bara se allmänt snygg ut

 



Förresten gör det j-igt ont att bli biten i örat av en papegoja. Det gör ont fortfarande. Dock ska jag väl inte klaga med tanke på att Bibbi blev biten av Kiwi i veckan och fick "operera bort" en bit av sitt nagelband efteråt. Mitt öra lär inte ha gjort lika ont som det bettet. Dessa morhuvade. ;)

Favorit i repris: Kiwi

 


Synd att vi inte bor närmare varandra. Hade varit kul att träffa både familjen Persson och deras alla djur lite oftare. De morhuvade är ju en ny favorit som "råkade" hamna hos dem på grund av min charmiga Mango. :P



Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards