Alla inlägg den 3 december 2010

Av inka - 3 december 2010 22:18

  

Av inka - 3 december 2010 22:11

Först ut är hamsterkillen Velox. Han som ska bli pappa.


    

Nästa gullis är Dolly. Hon har världens rundaste rumpa! Supersöt!

    

Till slut älskade Cruella De Vil på äventyr!

      

Av inka - 3 december 2010 19:33

Igår blev det äntligen parning mellan Cruella och Velox. Nu återstår bara ett par veckors väntan på bebisar... plus då väntan på att man ska få se dem också. Man ska inte vara och störa hamsterhonor med nyfödda ungar.

Jag har nu hemma en liten Dolly tills Velox har parat henne också. Sen ska både Dolly och Velox hem. Känns som att jag har en mindre bordell här. 

Skrattduvorna är ändå värst. Ett par av dem parar sig flera gånger om dagen och följer upp det med ett rejält skratt.


Gouldsamadinungen växer så jag tror den ska spränga holken snart.   

Det verkar inte som att det blev några syskon där. Jag får se vad det blir i den andra holken.

På söndag ska jag ringmärka ungen. Jag fick ringarna och uppfödarpappren idag. Jättekul! Äntligen!


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards