Alla inlägg den 30 maj 2011

Av inka - 30 maj 2011 23:20








En några dagar gammal bild på Otto som ligger och myser med Nitro. Fortfarande med sonden kvar i halsen.

 

Gosig är han alltid, oavsett hur dåligt han mår. Min lilla hjälte!  

   

Det är så skönt att han blivit av med all slang och grejer. Nu hoppas jag att han klarar det själv. Kämpa på mattes fluffiga kisse!

 

Av inka - 30 maj 2011 23:08

Jag tyckte att det var dags att ta in lite rejälare grenar till mina monsterfåglar. Undulater, nymfar, rosellor och risfåglar fick tre mindre träd med löv att knapra på. Poppis var ordet!

               

                                  




Flinga och Humle delar pinne.


Lilla stök-Albin rymde ur buren när det inte var tänkt att han skulle komma ut. Ja inte för att det gör något och han är ju så härligt busig! Han undersökte om inte Kalle (hans lilla gaypartner) skulle komma ut...

 

 ... men det gjorde han givetvis inte. Torsten var inte nödbedd däremot.

 

Hälsa på Ronny i häckburen var en höjdpunkt.

 

Katarinorna undrade vad tusan som stod på!

 

Höstens tänkta häckpar, Kalle och Lizzy   

     

Av inka - 30 maj 2011 14:17

Här har det hänt grejer. Katten, Otto, mår betydligt bättre. Han har fått taget leverbiopsier och fått en sond som han blivit matad genom. Han har kommit igång riktigt bra. Biopsierna visade att han inte har någon bakomliggande leversjukdom utan han har helt enkelt fått fettlever av att äta dåligt. Det ska gå över met ordentligt med mat. Han behöver bara äta.

Imorse vid femtiden kräktes han upp sonden och vi har spenderat duktigt med tid på att sitta hos veterinären. Två av tre levervärden som var dåliga har nu blivit normala.

Otto firade med att bajsa vid ytterdörren och sen försöka tugga på mina datorkablar. Jag funderar på att ringa veterinären och fråga om de har nåt lugnande... han är ju pestig!  


Malvas andra bebis har kläckts idag


   

Kiwi har fått sin tredje

 

Snart är det undulatöversvämning här!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards