Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Irre, Arrak och nymfbebbar

Av inka - 10 oktober 2012 23:00

Mycket att stå i med försäljning av undulatungar och en massa annat. Fågelrummet är ombyggt också. Jag får återkomma med nya bilder från det snart. Bloggen har fått stå tillbaka lite i all aktivitet men nu tänkte jag åtminstone visa lite bilder. :)

Allt regnande har gjort att utomhusbilder på hundarna varit halvt omöjliga att ta om man inte vill ha en fuktskadad kamera och det vor ju dumt. Dock var det NÄSTAN lite sol här om dagen och bara fuktigt i luften och någon enstaka liten droppe. Så kameran följde med ut och hundarna var hyfsat duktiga modeller. 

 


Mina pojkar i bilen

 


Arrak är visserligen rätt söt fast han är vuxen men jag önskar ändå att Irre skulle vara sådär valpsöt för evigt. :)

   


Sen börjar mina nymfungar bli riktigt snygga nu! Kolla själva! Båda blev isabellbrokiga och ena dessutom pärl.

     



Mamma Isabel var ute och flög en tur igår medan jag pysslade med ungarna

 


Pappa Krasse vaktade buren och flexade lite med vingarna

 


Två hamsterkullar är födda. Amelié har fått sin första kull med Pricken. Parningen tog den här gången till min stora lycka och minst en av ungarna ser supercoolt tecknad ut. Kanske blir det den som får stanna här. Om lite drygt en vecka börjar ungarna springa runt och då får jag se mer av dem.

Älva har fått ungar idag. Jag körde på en liten busparning med sobel och choklad. I vanliga fall rekommenderas inte att man väljer choklad (svartbaserad färg) till sobel (cremebaserad färg) men jag kan ju erkänna att jag är nyfiken, plus att dessa två tillsammans kan få bland annat brunörad sobel, som är en otroligt fin färg... och en del annat kul. Vad det sen blir får tiden utvisa. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inka - 4 maj 2016 19:28

Jag har äntligen valt vilken hamsterunge som kommer att stanna. Eller, han kommer att få åka till en fodervärd men ägas av mig. Lille Adagio eller, till vardags, Sture.     Sen är det mycket tveksamt om jag kommer att kunna skiljas från lilla ...

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registre...

Av inka - 28 augusti 2015 09:33

Det har gått oerhört segt med det mesta denna sommar. Fågeluppfödningen har skitit sig helt och endast en undulatunge har fått växa upp och komma till ett nytt hem. Ungefär allt som kan gå fel har gått fel. Detta har inte känts peppande på något sätt...

Av inka - 28 augusti 2015 09:31


Bröderna Prick har fått en lillebror. Hektor heter han. Jag träffade honom i måndags och blev såklart otroligt kär! Ljuvligare än en pointervalp är ju svårt att vara. Det skulle i så fall vara en belgarvalp. Jag ser fram emot att lära känna den här l...

Av inka - 25 maj 2015 18:45

Torven gjorde sitt jobb och min svarta hamster Briah är mamma sen nu i torsdags 21/5. Har kunnat se sex bebisar. Kan eventuellt vara någon fler men Briah är oerhört noga med att gömma dem. Jag längtar verkligen tills jag får se dem ordentligt och bör...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards