Alla inlägg den 25 februari 2013

Av inka - 25 februari 2013 23:49

Otto är en fin posör, så jag måste bara   lägga upp en bild på min snygging. 


Av inka - 25 februari 2013 23:32

Kånny har en underbar päls! Nu, efter att jag haft honom hemma ett tag kan jag knappt förstå hur jag ens kunde överväga att inte ha honom kvar. Han är så otroligt cool och fin i temperamentet. Tänk att han var så sprättig och orolig på jobbet då han satt i karantänsrummet att han gömde sig så snart man kom in. Nu skuttar han här obekymrat runt hundar och katter som att det är självklarast i världen.

Jag har också bestämt att det blir Kånny som ska få para Barbro. Åtminstone en gång. Sen får jag se vad som händer och vad det blir för resultat på bebisarna. Här läser jag på om kaninbebistillverkning för fullt. Som vanligt är det många delade åsikter om allt möjligt men man får sortera det man läser och ta till sig det som verkar vettigast och som känns som att det fungerar för just mig. 

Barbro ska för övrigt få nya syskon snart. Jag har sett två av hennes halvsyskon och den lilla honan var helt underbar. Jag ville bara ha henne! Tack och lov har jag förståndet i behåll än så länge, så jag lyckades att inte ta med henne hem. Det var dock nära! jag är glad att jag håller kontakt med hennes uppfödare. Jättekul att se hur uppfödningen utvecklas efterhand och vad som kommer fram.


Jag har ju ingen aning om vad Kånny bär på för anlag eftersom han är rödögd vit. Under det vita kan han vara precis vad som helst eftersom jag inte vet hur hans föräldrar såg ut.

Han och Barbro blir bara mer och mer kära i varandra. Det flirtas vilt genom burgallret här. Jag längtar tills jag tagit de kullar jag ska med Kånny så jag kan kastrera honom och de kan få träffas mer. 


Kånny har lurviga öron

 


Jag och Bibbi drog pälsen på huvudet framåt i lördags. Han blev... cool?

 


Kånny har visserligen pälsen lite sådär framåt i vanliga fall men kanske inte riiiiktigt såhär. 

 

Av inka - 25 februari 2013 23:10

På tredje parningen tog det alltså för Zinnia. Superkul! Bebisarna blev jättefina och jag fick kvitto på att Zinnia är offwhite dominant spot med tanke på att det blev en del fläckisar. Vad de fläckiga är för färg vette katten men fina är de i alla fall.

Här är de tre

  

    


Zinnias halvsyster Lupin har också en kull med Solis nu. Den kullen är jag otroligt nyfiken på. Dessutom har Chocolate Chip och Amelié en kull på fyra ungar och Beanie ser väldigt dräktig ut. Hon är parad med Criollo och det blir sista kullen på henne. Jag har lagt in en beställning på en svart icke-satin. Får se om hon är lydig. Håll tummarna!



Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards