Alla inlägg den 21 juli 2014

Av inka - 21 juli 2014 05:50

Under veckan blev Criollo plötsligt dålig. Från att ha varit en hyfsat pigg gosse till att bli väldigt tunn och sliten. Nu var han förstås 2 år och 8 månader gammal också, vilket är ganska hög ålder för en guldhamster, men det känns ändå vemodigt. Criollo var min efterlängtade chokladhamster som plötsligt dök upp i en kull till stort jubel och glädje. Han hade en chokladfärgad korthårig bror som såldes till en annan uppfödare, som dessvärre fick in hamsterviruset papova och fick avliva alla sina djur. 

Criollo har alltid varit enormt fin i temperamentet och han var son till Mini De Vil och alltså dotterson till min första fina tjej, Cruella. 

Criollo var galet söt som bebis!


     


Tosca kom till mig ända från Linköping tillsammans med brorsan Chippen. Hon har varit en synnerligen livlig liten tjej så när hon plötsligt blev dålig var det ganska förvånande för mig. Nu skulle hon ju förstås bli två år om tre månader men mina senaste hamstrar har blivit äldre än vad mina blivit generellt, så jag förväntade mig nog att hon skulle blivit äldre... 


Tosca var en riktigt vacker chocolate/yellow bandad hona som gett ett par kullar med underbara bebisar.


   


Vila i frid, små älsklingar.   


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards