Alla inlägg den 22 juli 2014

Av inka - 22 juli 2014 22:14

När man är ett mycket litet barn är det bra att ha livvakter. De två belgiska går in för uppgiften med bravur!

     


Även Gnista gör sitt till... och det ska gudarna veta att hon har temperament då det behövs... Förresten, är de inte ganska lika de här två?

  


Då mina små engelska dvärgaraucanor dog allihop utom en... ja, sist jag skrev var de fortfarande två, men även en av dem dog, så blev jag erbjuden ett par silkeskycklingar som sällskap åt den ensamma stackaren. Plötsligt hade jag ett par kycklingar som inte var tilltänkta men så kan det gå ibland! Huvudsaken är att ingen ska behöva vara ensam i världen. Höns är ju flockdjur och ska ha sällskap.

 



Var tvungen att ta en bild på min ICAnder också. Han har en ganska mäktig tuppkam numera.

 


Till helgen ska det kläckas några kopparmaraner hoppas jag. Har sju ägg i kläckaren. Sen ska jag även hämta 10 ägg av araucana och hoppas att tuppen Tomten gjort sitt jobb denna gång... plus sex ägg av gökförgad maran. Ska bli otroligt spännande att se om det blir några kycklingar. 


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards