Alla inlägg den 26 mars 2010

Av inka - 26 mars 2010 20:09

Kanariehonorna är galna!

De gör seriösa försök att bygga bo med allt de kan hitta. Ser lite lustigt ut.

Buren jag beställt var restad, så jag kunde inte separera paren igår som jag tänkte. Vet inte när buren dyker upp riktigt. Antagligen dröjer det inte mer än två-tre veckor men jag ska nog sätta in ett par i buren undulaterna sitter i nu, så fort undulatburen bara blir klar.

Förhoppningsvis blir den färdig i helgen.

Såhär ser den ut just nu:


  


Det ska verkligen bli roligt att kunna se Albin och Kiwi. De är så gröna att de försvinner mot den gröna tapeten. Det är rätt trist. Med naturfärgad bakgrund blir det annat.

Ikväll ska jag iallafall knipsa loss lite överblivet nät och så klura lite på exakt hur luckorna ska göras.


Lucy är risig i kistan. Den här gången har jag ingen aning om varför. Oftast brukar det vara en självklar sak som hon ätit eller så som man kan spåra det till men jag kan inte komma på någonting som det skulle kunna vara. Nu är hon iallafall lugn och har inte behövt ut på ett tag. Skönt det. Inte kul när hundarna är olyckliga.


  

Lucy är ju mattes bästis!

Jag misstänker att en akvarieramp har blivit sönderhoppad av en viss katt. Om den är det ska jag stänga ner även det karet. Ids bara inte börja köpa en ny ramp igen. Det är den tredje som katterna dödat isåfall. Den första gick att laga. Den andra var det bara att köpa en ny... den här tredje ger jag upp om det är så. Om man nu inte räknar med rampen på 350 litarn. Den är ju trasig men inte så den inte funkar. Bara i plasten. Den har vi lagt plexiglas på så den inte kan gå sönder mer. Vissa dagar har jag lust att ge upp alla dom där karen som katterna hoppar ner på.
Just nu vet jag faktiskt inte hur jag ska göra hursomhelst. Funderar på att stänga ner Tanganyikakaret som bara jävlas. Dessutom känns det konstigt att ha det i hallen. Sen är jag sugen på att byta ut regnbågsfiskarna mot ett gäng kongotetror. Har ju alltid velat ha såna.
I vilket fall som helst så tror jag att jag ska ta en tripp till Rolle igen imorgon och snacka lite skit och fundera ut hur framtiden ska se ut.

Nu ska jag ta och kontrollera akvarierampen och sen blir det dagens hirskolvsession med undulaterna.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards