Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av inka - 2 oktober 2011 00:05

Jag har varit ute och tränat pointer med Ares, husse och bekantingarna Roger och Tösen. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, såklart... Det hade varit kul att ta lite bilder. 

Det är jätteintressant med fågelhundsträning tycker jag. Man får tänka lite annorlunda än med lydnad/bruks, lägga fokus på lite annat liksom, men grunden är ju ändå hundträning förstås.

Jag hade väldigt svårt att inte lägga mig i! Jag vill så gärna hoppa fram och visa och korrigera husse... Tyvärr blir det lätt lite förvirrande för hunden om två ska vara där och träna samtidigt och det är ju extra onödigt kanske då hunden redan har en störning i form av en lekkamrat. Det gäller ju att hunden lyckas med det den ska göra också, så det inte blir för svårt och förvandlas till tvång och krav. Att jobba tillsammans med husse ska ju vara kul och lönsamt.


Ares är en gängligt halvårsvalp nu. Det ser så kul ut när han vuxit på höjden och förvandlats till en långbent kalv. Dock har han vuxit jämnt och fint och han har fina vinklar och ser proportionerlig ut. Då han har vuxit klart blir han nog kalasfin!

Jag tog några bilder ute med bara honom idag medan Nitro och husse var ute på jakt.

     

Ares är anmäld till en inofficiell utställning i november, det ska bli väldigt roligt att se hur han sköter sig!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards