Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av inka - 16 oktober 2011 15:55

Lilla Emma hittade bokhyllan igår. 

 

Snacka om att de får extra röda ögon på foton då de redan har röda ögon. Blir lite som demonråttor! Måste ta några seriösare bilder senare. Hon är ju så vacker min Emma!

   

Saphira blir alltid bra på bild!

   

Äntligen fick jag med hela Brownie så man ser hennes ljusa svanstipp som är sååå söt!

Kollar in flaskan...

   

Av inka - 16 oktober 2011 15:40

Den här helgen har jag haft finbesök av Kiara och matte Emma. Någon som var hemskt saknad var schäfern Öb. Han fattades verkligen. Vi har suttit här och pratat minnen om den härligaste schäfern i världen. Synd att han inte fick komma hit och träffa alla djur. Han var så fascinerad över nya saker och tyckte att allt bara var så himla kul. Emma berättade bland annat om hur förtjust han blev i somras då han fick träffa en bulldog. Den var minsann en mysko varelse, tyckte Öb. Han som levt med belgare och schäfrar hela livet på sitt "gamla jobb" inom försvarsmakten.

 

Så även om Öb inte finns med oss längre på grund av att någon idiotisk person planterat ut gift, så är han ändå ständigt närvarande i tanken.


Kiara fick nya favoritdjur. RÅTTORNA! Hamstarna fick hon inte leka med men råttorna var ju verkligen superkul! Inte nog med att en hade precis samma namn som matte, de var dessutom inte rädda för henne. Zoia blev ordentligt nersnorad.

Fuktskadad råtta.

 

    

Råtta luktar gott!

 

                                         


Hallå råååååtttan!

 

Åååh, vad tråkigt, var tog råttan vägen?

 

Innan Kiara upptäckte råttorna hade hon en mjukiskorp som en gång i tiden var Nitros. Nitro tappade intresset samtidigt som korpen tappade ljudet men Kiara gillade den även utan ljud.

                                        

Av inka - 16 oktober 2011 15:35

I fredags hade jag den stora äran att få träffa favoritpointrarna. Nitro har verkligen en helt egen stil i allt han gör. Ares har inte kommit upp i den fantastiska nivån av personlighet ännu. Dock gör han desto mer lattjo ljud. Tyvärr framgår det inte av bilder och jag har aldrig filmat honom då han hittar på saker heller. Får bli ett framtida projekt.

 

                                

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards