Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av inka - 29 oktober 2011 17:05

Lilla mysfinken är så himla söt och ser ut som en gräddkola, så Karamell blir hennes namn. Synd att jag inte kunde öppna burluckan för att ta bilderna. Så det blev genom gallret, vilket gör det hela lite suddigt.

   




Hon har tydligen hittat sig en av gossarna att trycka sig emot.   

Av inka - 29 oktober 2011 14:37

Gurkans bebisar håller som bäst på att öppna sina ögon. Här är de små, 15 dagar gamla.

 

Av inka - 29 oktober 2011 14:27

Inatt var jag och plockade upp fyra fåglar som kom straight from the south! Jättekul var det. En måsfinkhona var till mig, resten av fåglarna var till vänner. En liten (eller ja, ganska kraftig sebrafinkhona) och två kinesiska dvärgvaktlar. Önskar att jag fick mig ett par till men vi får väl se. Min höna börjar ju bli förhållandevis gammal och det vore kul om jag hann få några kycklingar efter henne.

Lilla mysfinken har jag inte tagit någon bild på, men väl de andra tre.


Sebrahonan

 

Tuppen

 

Hönan

 

Jag älskar verkligen dessa små vaktlar men det är tråkigt att de inte, som japanska vaktlar, kan gå i större grupper. I bur kan man bara ha dem parvis, i undantagsfall kanske ett par hönor på en tupp. Dock är de parbildande, så det rekommenderas inte.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards