Alla inlägg den 11 juni 2012

Av inka - 11 juni 2012 19:44

Då jag börjar ha mest pensionerade damer här hemma var det dags att hitta någon fler hona att avla på och jag hittade de mest ljuvliga tjejer man kan tänka sig!

Det började med att jag bokade Amelié från Chateaus hamstrar. En liten silversvart sköldpaddshona som är långhårig och satinpälsad. Hon är ljuvlig!

 



Sedan hittade jag lilla Lupin via annons och bad hennes uppfödare att ta ut den honan som var sobel. De andra var silversobel och jag ville ha en vanlig. När jag väl träffade henne föll jag som en fura. Hon är så söt och pälsen är som sammet!

 



Som bonus fick Lupins mamma följa med hem också! En väldigt stor och gosig och mycket social tjej! City är hennes namn i registreringsbeviset. Hon var svår att få bra bilder av. Fin är hon i alla fall.

      

Av inka - 11 juni 2012 19:38

Till min stora glädje har Edvin och Edith kärat ner sig i varandra! Detta blir ett av årets häckpar! Jag hoppas på en stor drös opaliner senare då det blir dags!

   


Jag har funderingar på att sätta en del finkar i häck och ska nog ändå passa på att testa med papegojamadinerna nu när jag tycks ha ett par äntligen!



De är ju helt underbart vackra!  

Av inka - 11 juni 2012 19:28

Idag tycker jag allt att det är dags att presentera mina nykomlingar som följt mig upp från ljuva södern. Ja, förutom Mango då, som ju varit med redan igår!

Min lilla spjuver till gouldshane



Sitter och gör som gouldsen ofta gör... kikar fram nyfiket

 


Här bakom måsfinken Karamell



Nya små dvärgvaktlar



Silverfärgade tuppen 


Någon har bajsat på splendidhanen



Sedan har jag fått äran att få ta hand om en liten nymfunge. En kille som heter Opal och som håller på att skita i brallan när jag kommer med kameran. Flinga bakom.



  

  

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards