Alla inlägg den 4 juli 2011

Av inka - 4 juli 2011 19:59

Igår var jag hos en god vän och satt i godan ro i en hammock då en liten pippi damp ner från ingenstans. Den ramlade ner bakom altandörren och jag gick dit för att plocka upp den lilla sötnäbben, så ingen skulle råka trampa på den, människa eller hund. Satte upp den på altanräcket och där satt den och lugnade ner sig ett bra tag innan den klumpigt flög vidare mot ett träd där de andra satt och lockade. Jag har aldrig sett en sådan fågelunge förut, jag är mer insatt i vuxna fåglar och sällskapsfåglar. Försökte leka lite expert och tänka logiskt. Näbben såg ut som en insektsätande näbb och jag funderade över vilka fågelarter som häckar mycket nära hus... Flugsnappare, blev svaret. Fasen ta mig om det inte verkar vara rätt! Sökte igår kväll på flugsnapparungar och kom fram till att denna lilla var en grå flugsnappare. 

Söt som en karamell var den åtminstone!

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards