Alla inlägg den 11 juli 2011

Av inka - 11 juli 2011 21:07

Pust! Tillbaka från en snabbtripp till huvudstaden!

Att hämta fåglar närmare hundra mil bort är otroligt spännande. Det har varit en hel massa bilkörning. Vi kom hem två på natten.

Med oss fick vi en del superfina fåglar. 

Tyvärr är det lite svårt att ta bilder av dem just nu då de behöver få acklimatisera sig Jag fick med mig en rosellahane också och till honom funderar jag på att ta hem en supersnygg tjej så småningom.

Nymfungen jag hämtade är ljuvlig! Han är lite brokig och jättesöt!


Min ena nya splendidhane

 

Min andra nya splendidhane

 

Två blå splendidhonor,den tredje ville inte vara med på bild

   

Bourkeshane

 

Bourkeshona

 

Jag gjorde ett seriöst försök att ta bilder av undulatungarna idag men det var för varmt för att det skulle gå att överleva inne i det rummet. Jag lyckades bara med Malvas kull och hennes två adoptivbarn.


Malvas tvåa

 

Malvas trea. Titta hur olika färgen ser ut med och utan blixt! Med blixt ser hon himmelsblå ut och utan ser hon ut som en viol. Hon är kobolt.   

   

Malvas fyra

 

Malvas femma

 

Inkas etta. Riktigt, riktigt snygg kille!

   

Inkas tvåa, min lilla tjej!



Jag fick en bild på Kiwis fyra också förresten. Han var den enda medgörliga undulatungen i den kullen just då. Sen gav jag upp. Det var alldeles för varmt i rummet!

 

Jag hade två ytterst glada hundar och fyra klistermärken till katter då jag kom hem.


Får ta någon bild på lilla hamsterungen Iris sen. Hon sover nu. Trött efter resan, kan tänka.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards