Alla inlägg den 4 december 2012

Av inka - 4 december 2012 21:46

Här händer det grejer! Imorse hade det kläckts fyra dvärgvaktelkycklingar i kläckaren! Alltid lika kul. Även den här gången fick en tuppkyckling agera fostermor och det gör han med den äran. Just nu ligger han med kycklingarna under sig och ser inte helt missnöjd ut. De är ju helt fantastiska, humlestora som de är. 

Det väntas även katarinaparakitungar. Amber ligger på fem ägg. Jag har dock inte skrivit ut det på hemsidan och så eftersom hela förra kullen gick förlorad och jag inte vill ta ut något i förskott. Jag håller tummarna stenhårt för att det blir några överlevare den här gången!


Idag har också Barbro flyttat hit. Barbro är en lejonhuvad/hermelinkanin. Med andra ord har jag bestämt att Kånny stannar. Barbro kommer från en privat uppfödare och är väldigt tuff och framåt. Det är verkligen jätterolig! Hon är white zobel brun wienertecknad och jag ska ta bilder snart. Lilla underbaringen!

Det är meningen att hon ska bli mamma senare och det blir förstås jättespännande men det blir då först till våren då hon är tillräckligt gammal.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards