Alla inlägg den 10 december 2012

Av inka - 10 december 2012 22:19

Det känns som att det blir mycket hamstrar i bloggen just nu. 

Idag tog jag en närmare titt på Beanies 13 dagar unga bebbar. Det var full fart i buren kan jag tala om och jag fick bekräftat att de var nio stycken, precis som jag trott. 

Snuuuuutt!

 

           


I övrigt har jag matat tre katarinaparakitungar sen i onsdags. Nu, äntligen, verkar det som att mamma och pappa fattat vad de ska göra. Vågar dock inte släppa dem på egen hand utan kollar minst två gånger om dagen och pytsar i minstingen lite extra om det behövs. Särskilt nu inför natten. Vilka raringar de är! De två sista äggen hände det nåt skumt med och de ungar som kläcktes var döda strax efteråt. Lite tråkigt men en kull på tre är inte fy skam och alldeles tillräckligt för oerfarna fåglar. Jag håller tummarna för att dessa tre överlever och får växa upp, trots lite dålig start. 

Nu har jag dessutom börjat starta gouldshäckningarna så smått och idag fick Nixen och Blackie en holk, som inspekterades noggrannt på gouldsamadiners vis. Jag är så fascinerad över deras sätt att vrida på huvudet och bli jättelååånga. De är verkligen charmiga och nyfikna små liv. Det skadar ju inte heller att de är otroligt vackra!

Hoppas det blir en drös ungar i vinter då jag inte haft ungar på dem på två år. Jag längtar! Hoppas på någon blåryggad unge också.


Nixen, min gulhuvade hane.

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards