Alla inlägg den 4 juli 2010

Av inka - 4 juli 2010 17:46

Idag trodde jag att undulaterna och Kokos skulle riva sina burar innan de fick komma ut och flyga! Åska och snöstorm kan ta sig i häcken! Ingenting går upp mot ett gäng morgonpigga papegojfåglar! Undulaterna har fått mig att undra hur Australien kan ha några träd eller växter kvar. De är ju som termiter. Om man sen tillägger att mina bara är åtta stycken så inser man snart vidden av undulaternas härjningar i sitt hemland.

MEN, till saken hör också att jag aldrig hört att undulaterna skulle äta upp träden i Australien, så kanske är våra tama helt enkelt ett gäng mutanter. Vad vet jag?


Två veckor kvar innan mina nya älsklingar är här. Fantastiskt att tiden gått så fort ändå. Måste ändå inflika att jag snart biter på både finger- och tånaglar och eventuellt ett par-tre hundklor för att jag är så otroligt otålig!


En av mina malawiciklider har dött. Jag måste bara ge honom en eloge. Av de tio Ps. saulosi som jag köpte, för flera år sen, visade sig två vara hanar. Adolf färgade ut hyfsat fort och blev en riktigt grann kille. Den andra var halvgul, halvblå i olika nyanser ett bra tag, till slut färgade han också ut men aldrig i samma utsträckning som Adolf. Nu har den hanen alltså gett upp livet. Efter att hela sitt liv ha varit nr 2, har han åkt till himlen. Han har varit så duktig och i slutet fick han faktiskt till en alldeles egen parningsgrop trots att Adolf hunsat honom. Han är saknad.


Fiskarna har fått nytt vatten idag och nu när jag äntligen fått tummen ur och putsat bort kattassarna från frontglasen så ser det riktigt trevligt ut. Nog för att det bara dröjer någon timme innan nästa glidmärke uppstår men en liten stund är det fint.


Kokos har nu, troligen slutgiltigt, flyttat in hos undulaterna. Så länge han inte börjar bete sig som en så gör det absolut ingenting. Himmel vilket liv det skulle bli med en totalvild nymfkakadua!


Olivia fortsätter sin ruvning, måsfinkarna är uppe i tre ägg. Lucy har varit livrädd för åskan men som vanligt litar hon på att matte fixar allt, så länge hon får ligga nära är allt ok och hon kan sova.

Arrak har fortfarande inte fått något vett.


Det var dagens rapport!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards