Alla inlägg den 15 juli 2010

Av inka - 15 juli 2010 00:42

Nu är det inte länge kvar tills fåglarna kommer! Nästan bara timmar. Lördag kväll. Jag slår nästan knut på mig själv.

Värmen har varit hård mot oss idag. Arrak och Lucy har tyckt att det varit varmt. Matte är ännu känsligare, konstigt nog.


Mot kvällen bestämde jag mig för att de stackars pälsbeklädda skulle få svalka av sig ordentligt åtminstone en gång denna heta dag. Så vi tog en tur och badade! Nitro, som är här medan husse hans reser, blev alldeles galen! Värre simmarhund har jag aldrig sett. Sen finns det pointrar som vägrar blöta tassarna eller ens jaga i regn. Vilken planet kommer de ifrån?


Fortsätter värmen börjar det vara dax att slå av lyset i akvarierna. Fiskarna får inte kokas.

Jag blev förresten väldigt glad igår. Jag upptäckte ett Julleyngel! När jag tittade ännu lite mer noga så fanns det fler, mindre. För er som inte vet vad en "julle" är så är det en akvariefisk. En ciklid från Tanganyikasjön i Afrika. För er som är tillräckligt intresserade så kommer en länk här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=111&SOK=1

Det kändes häftigt att se en pytteliten kopia av mina fina fiskar!




Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards