Alla inlägg den 9 juli 2010

Av inka - 9 juli 2010 22:52

Idag har jag haft en sån där underbar dag! Först var jag till Grans och lämnade transportlådor och sånt som ska med Fia ner till Enköping. Dom ska mina fåglar åka i. 

På Grans hanns det med att kika på lite fåglar och alla som känner mig vet att jag är alldeles galen på ställen där det finns djur. Jättehärliga fåglar fanns det och jag blev helt snurrig i huvudet!


Efter Grans blev de en tur ner till Pelle, som har en av kanarieungarna från Drutten och Dunets kull. Hon fick levererat en kille till sig. Båda kanarierna fann varann direkt. Tur det. Fast hade tjejen kunnat neka till en intensivröd, supernygg kille?

  

Jag stod länge i deras voljär. Där bor nämligen åtta katarinaparakiter och efter att ha sett dom och tagit massor av bilder finns det inte en chans att jag ångrar mig!

          

Helt underbara fåglar!

Förutom att man fick hälsa på fåglarna bjöds det på helt underbara smörgåsar med hemodlad gurka! Synd att det är en bit att åka, annars hade det blivit att hälsa på där oftare. Folk med många djur är alltid spännande!


Inte att förglömma finns det på den gården även guldfasaner, en pärlhöna, två dvärgkochinhönor och lite kycklingar. Guldfasantuppen ruggade dessvärre utan dess like, så han var inte mycket att hänga i julgranen, men pärlhönan var grann. Bara lite svår att fotografera.


    


Efter det härliga besöket drogs det vidare till Arraks uppfödare. Där var jag medbrottsling till, enligt hundarna, ofattbara övergrepp!

Kolla bara här (missa inte det lömska uttrycket, "snart biter jag dig kärring!)":

   

Jag passade på att ta några bilder på två av Arraks syskon, som är precis lika töntiga men snygga som han:

      


Majsan bor också i byn. Majsan är dotter till min Gnista och därigenom även syster till Felicia. Hon är den ungen i kullen som verkligen är lik Gnista. En riktigt hård råttjägare är hon också. Plus att hon ger sin matte och husse många goda skratt. Kan en katt bli bättre än så?

  


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards