Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av inka - 12 augusti 2010 22:09

Vad jag avskyr att drömma mardrömmar om mina djur. Inatt har jag drömt helt vidriga drömmar där bland annat min gouldshane blev uppäten av en av mina katter och där fåglarna hela tiden kom ut ur burarna och allt var ett enda kaos. Det är svårt att beskriva drömmar men idag tycker jag att det räcker med att säga att det var hemskt. Det var så mycket sorg och ångest...

  

Sesam var den skyldige i drömmen... Stackarn. Tror matte inte mer om honom än så? Fast ja, jag vet att de är rovdjur och att de mer än gärna sätter tänder och klor i en liten fågel. Som tur var så var drömmen alldeles för orealistisk för att någonsin kunna bli sann.

Av inka - 12 augusti 2010 22:03

Nu har jag seriösa funderingar på om vi djurägare är riktigt kloka... Idag har jag lyckats få tag på mjölmask. Jag har placerat dessa i ett par plastlådor med ventilerat lock, där de får mysa runt i kli och äta godsaker. Papegojamadinerna och vaktlarna är i sjunde himlen. Särskilt vaktlarna. Papegojamadinerna ska få lyxiga mjölmaskar, späckade med proteinrik föda, dvs kattmat. Förhoppningsvis ska de kunna föda upp sina ungar bra på det. Jag hoppas på äggkläckning snart.

Själv undrar jag om man är riktigt som man ska... Att frivilligt dra hem minst ett halvt kilo skadedjur som folk får panik av att tänka på... och när man googlar på det står det en massa info från Anticimex.

Dock tänker jag inte vara så snäll med mjölisarna som en del är med sina höns. Inga frigående mjölmaskar tolereras.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards