Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av inka - 29 augusti 2010 12:13

Idag blir det ett lite snabbt inlägg. 

En ny undulat har flyttat hit. Inka behöver ju en kille, så hon inte känner sig så utanför när alla andra undulaterna parat ihop sig. Nu sitter de tillsammans i hans bur för att jag ska få se hur han reagerar på andra fåglar, då han varit ensamfågel ganska länge. 

Här är han: 

    


Jag hade en riktig valpstorm runt mig igår också. Först ett par havanaisevalpar, varav den ena fastnade på bild

  


Sen åkte vi vidare till lilla grönisvalpen Assy

  

Assy var riktigt fin och en riktig mördarmaskin. Å så finns det de som säger att belgare blivit mesiga sällskapshundar som inte går att jobba med... De skulle se Assy kampa med leksakerna och hennes väldigt fina uppmärksamhet och läraktighet. Hon kommer nog att ge matte en del motstånd men det SKA vara liv i belgare. De ska inte vara lama mesproppar!


Jag träffade också skäggagamen Skäggis, Majsormarna Boris och Doris (fast det vara bara Doris som fastnade på bild), leopardgeckon Tarzan och vattenagamen Grönis. Grönis var en surkart men han blir förlåten på grund av sin skönhet.

      


Kolla så vacker Grönis är!

  

Doris var lite hungrig

  

Där finns också Arraks bror Gere och att se honom är som att se en spegelbild av min egen hund. Gere är större och har annorlunda päls, plus lite annan huvudprofil, men det syns att de är syskon beteendet går inte att ta miste på. Töntar båda två!

  

Jag kom inte bara hem med en undulat, utan även med en underbar katarinaparakithona! En oerhört vacker kobolt. Här är hon, eller hennes kullsyster tillsammans med pappan

  

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards