Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av inka - 21 augusti 2010 23:38

Idag har jag varit till Boden för att kolla in undulatbeståndet där. Jag hittade några fina på Arken. För övrigt en mycket fin butik. Dit tycker jag om att vara när jag någon gång är i krokarna.

Jag hittade dock ingen liten hane som föll mig i smaken men jag har inte bråttom med det heller. Man blir bara så sugen när man väl har bestämt sig för en till.

Jag hade velat ha den där blå spanglehanen vi hade inne en gång. Nåväl, jag vet nog att det kommer att komma en hel drös med underbara fåglar innan jag slutar tycka att det är spännande...   


Det blev alltså ingen ny fågel idag. Däremot hittade jag ett par småttingar i ett akvarium och mitt hjärta slog frivolter! Jag kom hem med denna:

I påsen:

  


Utsläppt:

  


Det är en likadan som min och husses "Klumpen", en L191. Klumpen har dock inte levt på ett antal år och jag har saknat den lilla (stora) rackaren! Den nya lilla skiten är verkligen en liten skit. Det är en bebis. Ungefär fem centimeter stor och med vitt/genomskinligt på stjärtfenan, vilket försvinner när de växer upp.


Annars kör vi på som vanligt! Det har kläckts en liten rödhuvad papegojamadin som är mer rosa än rödhuvad... men förutsatt att krabaten växer upp så blir den nog rödhuvad till slut. Nu är jag grymt nyfiken på om det finns något i övriga ägg!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards