Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av inka - 7 augusti 2011 19:12

Har varit och jobbat på huset hela dagen. Plockade lite vinbär åt fåglarna utanför och såg till att fixa nya grenar. Har inte varit på något lämpligt ställe tidigare men då häcken ändå ska klippas var det lika bra att ta från den. 


Fåglarna är lika tacksamma varje gång.

       

Bourkesparakit och blåvingeparakit

 

Nyaste gungan

 

Ljuvliga rosa fågel!

 

Av inka - 7 augusti 2011 00:37

i natt sitter jag uppe utan att kunna somna. Jag har varit trött hela dagen och när jag äntligen ska lägga mig så går det bara inte. Det är nog för mycket med allt det här runt flytten! Vad skönt det ska bli när allt är klart!

Hundarna har legat i gräset och myst utanför huset idag. Skönt för dem att kunna slappa och känna friskluften istället för att vara inne i betongdammet som vi andra.


Jag har suttit och kikat på hästar idag. Bara allmänt. Bilder. Ibland saknar jag hästeriet så jag blir tokig. Jag är förstås medveten om att man måste prioritera här i världen och djuren jag har hemma och hundarna jag kan ta med mig, är förstås enklare att ha, än en häst. Det är redan flera år sedan jag skötte en häst sist. Efter det har jag inte ridit mer än någon enstaka gång. Det är märkligt hur något som var vardag blir till något sällsynt. Eller snarare känslan av att veta, att något man börjat tycka känns lite främmande, var något man gjorde ständigt och jämt förut.

Takterna sitter dock alltid i. Efter ett litet tag känns rörelser och synintryck bekanta och man faller lätt tillbaka.

Jag har aldrig varit någon fantastiskt bra ryttare men jag har alltid älskat att umgås med hästar. Kanske lika mycket pysslandet runt om som ridningen. För ja, ridningen har väl egentligen aldrig varit det stora målet, även om det är en fantastisk känsla att vara där. Barbacka är en klar favorit.


Till min stora lycka har katarinahonan Popsy börjat lägga ägg. I förmiddags hade hon tre ägg, varav ett befruktat. Med lite tur är det fler befruktade och ännu lite tur blir det överlevande ungar.

Jag hade hoppats på att Nico och Pepsi skulle komma igång. De två är helt obesläktade med alla vänners katarinor och ungar efter dem skulle definitivt tillföra något gott i form av nytt blod. Nåja, jag vet att de kan producera befruktade ägg. Det är väl snarare en fråga om NÄR det sker. Jag tror att om inget händer inom någon vecka så kommer jag att avbryta dem. Det passar inte riktigt ihop med flytten egentligen.

Att deras befruktade ägg från i våras torkade ut och inte blev något är fortfarande lite av en förlust jag velat vara utan. 

Nu ska jag ha lite is i magen här och hålla tummarna hårt för katarinabebisar från Popsy och Ziggy Stardust iallafall!


En favoritbild på katarinor hemma hos ett par goda vänner. Popsys föräldrar i bakgrunden och Popsy eller hennes syster längst fram, svårt att veta.   

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards