Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av inka - 12 augusti 2011 21:00

Jag kan för mitt liv inte begripa hur vissa inte kan ha något som helst intresse för de andra varelserna som lever bland oss här i världen. Det finns såna enorma personligheter som man missar då man inte ger dem en chans.


Idag har jag tagit nya bilder på hamstrarna och tänkte att jag skulle stå och hänga in i fågelburarna för att ta nya bilder. Jag hann ta några bilder innan jag kom på att det allt var dags att mata fåglarna lite ur händerna. Det var många månader sen sist kan jag säga. Hela sommaren har det varit så varmt i fågelrummet att jag knappt klarat av att vara där. Svetten har verkligen runnit. Stänger man dörren för att inte få in katter blir det ännu värre. I huset kommer jag nog fixa en nätdörr så samma sak inte händer där.

Alla undulaterna kom inte och åt ur handen men som mest hade jag tre nymfar på mig. Vanilla, Kummin och nykomlingen Krasse. Vanilla satt faktiskt på min axel en stund också. Hon är verkligen tuff. 

Rosellorna och Kummin passade på att ta en flygtur i rummet. Jag fick till slut ta upp dem på en pinne och sätta in dem i buren igen. Rosellahanen Pepper har varit med om det förut men inte Kummin och Pimienta. Häftigt att man liksom kan sätta fram en pinne sådär direkt och de fattar och litar på en!

Jag är så himla nöjd över min tokiga flock! 


Flinga och Humle

 

Kalle

 

Lycka

 

Albin

 

Tänkte att det var dags för en bild på Oskar också. Det var längesen

 

Sen måste jag ju givetvis bjuda på bilder på de finaste hamstrarna någonsin!


Mini De Vil är TJOCK! Hon ska ha bebbar imorgon. Hur många kan det bli tro?

 

Satine är alltid lika vacker

 

Snusmumrik gulleplutt. Han har fått springa lös jättelänge på golvet idag. Snacka om nöjd kille. Jag höll inte på att få tag i honom igen. Vanligtvis brukar jag inte ha dem på golvet lösa. Det är så lätt att glömma av sig, råka öppna dörren om det ringer eller så... Katterna ska INTE få sig ett skrovmål.

 

Dinopojken körde racer med motionsbollen men var tvungen att sitta modell han också

 

Sen måste jag bara säga att lilla Iris inte bara har blivit en trevlig ung dam, utan också vuxit sig jättevacker! Därför får hon vara med på två bilder idag!

   

Min dag kändes riktigt ruggig idag. Jag var inte alls i form. Sen började pyssla med dessa godingar och nu är mitt hjärta alldeles varmt igen.   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards