Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av inka - 30 augusti 2011 21:57

Idag har Oskar fest, eller nåt. Han har varit ute i vardagsrummet i flera timmar och "sjungit". Skwääääk, skwiiiirkk, puiiiiiii! 

Skitnöjd med sig själv är han! Han har lyckats skrämma finkarna och suttit och gäspat efter en stunds sångträning. Morhuvade gojor är visserligen inte högljudda och låter inte så mycket, men idag har han tydligen bestämt sig för att visa att han minsann kan.

 

Jag hoppas att jag någon gång hittar en tjej i passande ålder som han kan få vara med. Han må vara otam och enfotad men jag älskar den gojan och är tacksam för att han halkade in här, så att säga. Jag önskar att han får sig en partner. De ÄR ju parbundna och jag tror han skulle må som bäst om han fick en dam.

Just nu hoppas jag att han bestämmer sig för att flyga tillbaka till sin bur så jag kan lägga isäng honom. 


Bytte för första gången i katarinaholken idag. Den var alldeles full av mat som missat ungarnas näbbar. Mycket kan man säga, men svälta ihjäl lär de små inte göra! Under det snabba bytet fick de vila på en god väns jacka.

 

Jag har städat hos Mini och hennes småhamstrar också. Det började lukta lite död hamster där inne. Så nu är det så rent och fint i burarna. 

Har tränat lilla Gurkan på hantering, eller ja, min goaste vän här i Luleå, har gjort det. sen har lilla Gurkan fått springa i bollen. Hon har en ruggig energi alltså.


Iowhai har fått träffa min kompis också för första gången och det blev lite kärlek där. Vem gillar henne inte, liksom. Hennes uppfödare, Monica på Exentrions, har verkligen gjort ett superjobb med denna lilla tös!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards