Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av inka - 28 augusti 2011 21:24

Hamsterbäjjarna jobbar på att öppna ögonen. Just nu kisar de så mycket att de ser ut som att någon dragit tillbaka huden i ansiktet.

 

Det blev en rejäl bunt tjejer i kullen, två av de svarta och alla fyra dominant spot. Bara tre hanar. Tror jag. Jag KAN ha fel. Kollade inte könen noggrannast i världen. De är som ett myller av små myror nu. Drar omkring som galningar så fort de vaknar upp.

 

Igår flyttade lilla Iowhai hit. Hon var så trött idag efter resan att jag knappt kunde väcka henne. Behövde fylla på matskålen ansåg jag men i den låg det en liten hopkurad hamsterflicka... Hon låg där och drömde, sparkade med småtassarna och smackade med munnen. Så himla ljuvlig!

 

Den yngsta katarinaungen överlevde inte gårdagen. Den var död efter att vi varit ner till Skelleftehamn och hämtat Iowhai hos goda vänner. Tyvärr får man säga, men hålla tummarna desto mer för de som är kvar. Man kan ju aldrig förvänta sig att alla bebisar som kommer överlever. 

Jag hämtade också en katarinahane till Nelly, så nu är de jämna par. Förhoppningsvis kommer hon att gilla sin nya kavaljer. Vi får väl se. Han är då ung åtminstone och det sägs ju ibland att tjejer ska ha yngre killar så. Får se om damen håller med.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards