Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Underbara nykomlingar

Av inka - 2 december 2012 00:47

Under kvällen har jag hamsterpysslat och passat på att ta bilder av mina nykomlingar. Då jag åkte ner till Skellefteå trodde jag att jag skulle ha med mig två hamstrar hem men på hemresan hade jag tre!

Det var nämligen så att jag hittade en helt fantastisk hamsterkille på annons för någon vecka sen. En kopparhane. Jag satt och övervägde att maila tjejen som hade honom men bestämde mig för att ta det lite lugnt då jag ju redan väntade på de två från Linköping. Efter några dagar kände jag att nej, jag VILL verkligen ha den här killen! Jag behövde en hane till Zinnia och Lupin nu när Freddie visade sig vara gul. Jag hade ingen cremebaserad hane och denna kille är koppar. Alltså creme i kombination med cinnamoon, rost och umborous. En jättesnygg rödaktig färg.

Tyvärr visade det sig att han redan var såld och jag blev så himla besviken.

Det var bara det att han var såld- i julklapp till mig! Jag fick honom av mina goa vänner, Bibbi, Erik och Jennifer! Jag blev så överraskad och lycklig att tårarna rann. Nu känns det märkligt att vara såpass vuxen som jag är och stå där och gråta för att jag fick en hamster. Trots att jag har 14 andra. Sanslöst.

Så, här är lilla Solsjäl, som han heter i stamtavlan. Nästan åtta månader gammal och en helt underbar liten kille. Lugn och harmonisk och med en otroligt vacker färg!

       


Han blev undersökt av en enorm varelse!

 


Sen är det då tjejen frå Linköping. Hon är galet aktiv och så härlig i färg och teckning att jag blir alldeles till mig. Hon är jättesnäll och fin att hantera, men kan verkligen inte vara stilla. Jag klurar på namn åt henne. Det måste ju vara något speciellt till en speciell tjej. Hennes färg heter chocolate/yellow, bandad

       


Hennes bror är också superfin. Han är något lugnare och inte lika framåt. Jag älskar chokladfärgen och hoppas att han kommer att ge mig ännu fler små chokladbebisar! Han kommer definitivt att heta något som har med choklad att göra. Precis som min chokladböna, Criollo.

Han är, som sagt, inte fullt lika aktiv som sin syster, men han var ändå på väg ur bilden hela tiden... som på sista där...

       



 
 
Ingen bild

Liz

2 december 2012 13:02

Jag håller med dig om att det är sjukt fina färger på alla tre!! :-D En dag ska jag också ha choklad hemma ;) Tips på namn: Choco, Cloetta, Marabou, Fazer, Dajm, Mums (ja, det ÄR ju mums).. hihi.

inka

2 december 2012 14:06

Jag är SÅ nöjd! Tack för tipsen. :)

 
Ingen bild

bibbi

2 december 2012 19:10

Så glad att du blev glad Erika. Lilla Boliden ;-P är hekt klart mysig. Har haft ut honom och gosat en hel del. Håller helt med dig om de andra två. Honan kan inte vara stilla, väldigt aktiv! Kram på dig Erika

 
Ingen bild

Mizz Mezz

8 december 2012 21:44

Underbar bild med hamster och hundnos.
Så sött!

 
margus

margus

8 december 2012 23:28

Alltid lika roligt att titta in och frossa i dina härliga hamsterbilder. Och du har ju hamsterfrossa! Heltokigt, men ljuvligt. De är bedårande. Finfina bilder, trots att hamstrarna är så små.
Men den där stora nosen ser farlig ut... bara ett blixtsnabbt nafs, så... Men du förmanar förstås;-)

http://margus.bloggplatsen.se

inka

9 december 2012 20:19

Tack!
Jag har tydligen en tendens att få andra att börja gilla hamstrar också! Jag vet inte om det är bra eller dåligt egentligen. Folk runt omkring mig skaffar sig djur de inte tänkte ha egentligen men det blir bra i alla fall! Kanske är det så när man har en passion man kan tala för.
Ja, Irre har ett stort gap så vi har fått diskutera lite. Han är ju inte så gammal än och lite impulsiv. Tur att hamstrarna sitter hyfsat stilla, åtminstone de flesta, så de inte triggar igång jaktinstinkten för mycket. Dvärgvaktlar däremot går inte att vara nära...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inka - 4 maj 2016 19:28

Jag har äntligen valt vilken hamsterunge som kommer att stanna. Eller, han kommer att få åka till en fodervärd men ägas av mig. Lille Adagio eller, till vardags, Sture.     Sen är det mycket tveksamt om jag kommer att kunna skiljas från lilla ...

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registre...

Av inka - 28 augusti 2015 09:33

Det har gått oerhört segt med det mesta denna sommar. Fågeluppfödningen har skitit sig helt och endast en undulatunge har fått växa upp och komma till ett nytt hem. Ungefär allt som kan gå fel har gått fel. Detta har inte känts peppande på något sätt...

Av inka - 28 augusti 2015 09:31


Bröderna Prick har fått en lillebror. Hektor heter han. Jag träffade honom i måndags och blev såklart otroligt kär! Ljuvligare än en pointervalp är ju svårt att vara. Det skulle i så fall vara en belgarvalp. Jag ser fram emot att lära känna den här l...

Av inka - 25 maj 2015 18:45

Torven gjorde sitt jobb och min svarta hamster Briah är mamma sen nu i torsdags 21/5. Har kunnat se sex bebisar. Kan eventuellt vara någon fler men Briah är oerhört noga med att gömma dem. Jag längtar verkligen tills jag får se dem ordentligt och bör...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards