Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Min egen Casanova

Av inka - 1 juli 2010 19:41

Idag är jag så lat att en del av inlägget blir direkt utklippt från en blogg jag har på ett forum... men det gör ju inget för er som inte läser där...


Idag kan jag berätta att det är full fart på undulatflocken. Jag blir så glad av att ha mitt lilla gäng! De har så mycket glädje av varandra. 
Albin och Ronny fortsätter att vara mysparet framför andra. Igår satt de som två små turturduvor på kvällen och myste. Inga andra av undulaterna är så enormt goa mot varandra. Man kan riktigt känna värmen från pojkarna. 

Albin är verkligen en riktig Casanova! Jag som trodde att han hade nåt på gång med Inka... så fel man kan ha. De har inte ens varit i närheten av varandra på flera dagar nu. Idag blev jag nästan generad av hans uppvaktning av DISA! Förstår ni? Disa? Albin satt alltså och råhånglade med den så kallade morotsmustaschen! Det var så mycket tunga att jag stirrade och funderade på att vända mig bort. Roland svängde förbi en snabbis men blev brutalt bortjagad av Disa. Albin skulle aldrig jaga bort någon, utom då förstås när objektet ifråga tröttnar på hans kärleksfullhet... Laughing Fast då är det förstås inte meningen från Albins sida. 

Något som också förvånade mig idag var att Torsten tydligen inte fick så mycket gensvar som han önskade av Elsa, vilket fick till följd att han försökte fjäska till sig lite kärlek av Roland. Roland var inte så intresserad och satte sig och vilade och kikade på Inka, som höll på att snickra ihop nåt bland björkkvistarna. Vad vet jag inte riktigt. Det ser annorlunda ut motför snickerier jag är van att se. Jag tycker att det verkar som att tjejerna i undulatvärlden är skickligare på det här med snickerier än killarna. Helt tvärt emot hur det generellt fungerar i människovärlden. Värt att notera.


Olivia ligger nu på fyra ägg och jag väntar med spänning på morgondagen som kommer att utvisa om det blir fler eller om det är stopp.


Igår var jag ute i skogen och hämtade en hel bunt lövruskor till djuren på jobbet. Chefen frågade om jag skulle bygga en midsommarstång. Haha. Djuren, speciellt fåglarna och gerbilpojkarna, blev jätteglada! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inka - 4 maj 2016 19:28

Jag har äntligen valt vilken hamsterunge som kommer att stanna. Eller, han kommer att få åka till en fodervärd men ägas av mig. Lille Adagio eller, till vardags, Sture.     Sen är det mycket tveksamt om jag kommer att kunna skiljas från lilla ...

Av inka - 3 maj 2016 09:41

Äntligen bestämde jag mig på riktigt för att börja registrera mina hamsterkullar i Svenska Hamsterföreningen. Jag blev medlem förra sommaren någon gång och nu, med kullen som Baronessan och Alf Manfred har fått har jag tagit mig för att både registre...

Av inka - 28 augusti 2015 09:33

Det har gått oerhört segt med det mesta denna sommar. Fågeluppfödningen har skitit sig helt och endast en undulatunge har fått växa upp och komma till ett nytt hem. Ungefär allt som kan gå fel har gått fel. Detta har inte känts peppande på något sätt...

Av inka - 28 augusti 2015 09:31


Bröderna Prick har fått en lillebror. Hektor heter han. Jag träffade honom i måndags och blev såklart otroligt kär! Ljuvligare än en pointervalp är ju svårt att vara. Det skulle i så fall vara en belgarvalp. Jag ser fram emot att lära känna den här l...

Av inka - 25 maj 2015 18:45

Torven gjorde sitt jobb och min svarta hamster Briah är mamma sen nu i torsdags 21/5. Har kunnat se sex bebisar. Kan eventuellt vara någon fler men Briah är oerhört noga med att gömma dem. Jag längtar verkligen tills jag får se dem ordentligt och bör...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards