Alla inlägg den 4 april 2010

Av inka - 4 april 2010 23:22

  


Här är beviset på att fjärde ägget är lagt. Hon är duktig min vita brutta! Idag bestämde jag slutgiltigt att hennes namn är Olivia eftersom hon polar med Karl-Alfred. Den här gången har jag järnkoll på äggläggandet och när de kommer att kläckas.

Har varit på en skön långprommis idag. Soligt och härligt! En smula blött och slaskigt bara på vissa ställen. Tur att hundarna inte bryr sig ett dugg.

Nu är vi bara trötta.

Av inka - 4 april 2010 00:24

Jajjamänn!

Tredje ägget dök upp idag, precis som väntat. Eller ja, igår blir det ju då det börjat en ny "dag" just. Sitter uppe sent ikväll.

Vita kanarien ligger stadigt och har börjat ruva på allvar nu. Känns lovande.



Jag hade en liten fotosession med mina undulater idag. När jag ser hur bedårande de små liven är på bilderna så undrar jag hur jag överhuvudtaget har kunnat vara utan fåglar så länge som jag faktiskt har...


 

Kiwi är dödssöt hängandes upp och ner!


  Albin är en riktig rugguggla nu!


Inka funderar lite över kamerablixten


  

Trött men stilig Ronny! 


 

Ronny slaktar halmpinnen! 


Har varit på påskaftonsmiddag hos ett par vänner. Supermysigt! Jag kunde inte låta bli att stå och glo på deras undulater några gånger under kvällen. Husse tog fram en hirskolv och vips hade han fem stycken undulater trängandes, ätandes och gnabbandes på armen och handen. Det är så gosigt!


Hundarna har jag inte varit ute med så mycket idag. De hade redan varit på prommis när jag vaknade efter en middagslur. Haha.


Otto var tokig när jag kommit hem efter att ha varit borta hela kvällen. Han är ju inte van att jag är borta den tiden på dygnet så han höll på att krypa under skinnet på mig när jag kom hem. Gullekatt!


Jag har fått besked om att fåglarna mina troligtvis kommer i slutet av Juni. Jag passade på att se till att få ett par vita risfåglar och gouldsamadiner också. Hade jag inte haft platsbrist hade jag kanske passat på att få upp något mer spännande också. Jag blev grymt sugen när jag såg en vithuvad pärlbrokig nymf. Fast Nymfar ska jag inte ha just nu. Kanske sen när jag bor större. Rödhuvad papegojamadin lät inte heller så fel. Måste bara inse att jag kommer att få hem minst åtta fåglar och jag ska betala för dem också. Halleluja!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards