Alla inlägg den 12 april 2010

Av inka - 12 april 2010 18:52

Idag hade jag tid för Gnista på djursjukhuset för att kolla upp den nakna fläcken med tjock hud på hennes bakdel. Veterinären kunde inte säga vad det var utan rekommenderade en biopsi... fast när det var så litet var det ju förstås lika bra att ta bort den helt.

Alltså, jag åkte in för att jag inte ville att min katt skulle ha en konstig kal fläck. Nu är halva rumpan naken. Haha! Operationen gick iallafall bra och jag hoppas att analysen av cellförändringen visar att den är godartad.


Gnista igår (med hårig rumpa):


Nitro har varit här idag och det är alltid lika kul! Jag älskar den hunden!


   


Han är en riktig myskille!


Kanariehonorna ligger stadigt i sina bon och nu när äggen lagts klart är det bara väntan. På onsdag är det dax att börja hålla koll igen men jag tippar på att kläckningen väntar till fredag. Jag hoppas verkligen det blir något och att det går bra den här gången.


Dunets pojkvän blev lite dålig i halsen och fick flytta till en egen bur och får en antibiotikakur. Han har börjat sjunga väldigt mycket. Däremot är det småkrångligt att peta in en droppe medicin i en mycket liten kanarienäbb...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards