Alla inlägg den 4 juni 2010

Av inka - 4 juni 2010 21:58

Idag har jag tagit lite bilder på fåglarna. Vad ska man annars göra på kvällen när man varit sjuk och sovit hela dan?


På söndag åker denna lilla raring hemifrån. Hon får ett jättebra hem och ska få en stilig karl snart!



En av fåglarna som ska till Umeå kallar jag för Guld, för att hon är så guldig i färgen. Hon är jättevacker! Hon kan dansa på pinnar också!



Kanariecatwalken avslutas med min egna lilla Fenix och den andra bruna som också flyttar till Umeå och blir pojkvän till Guld:


  


Måsfinkarna sa att de vill vara med på ett hörn



I torsdags fick jag hem mitt par av blåhuvad papegojamadin. Helt underbara fåglar!


 


Jag är helt kär i dessa supervackra fåglar!


Min mailkontakt fortsätter med min "fågelleverantör". Tyvärr har mina vita risfåglar trillat av pinn. Så några sådana blir det alltså inte. Alla andra kommer. Splendidparakiter, Katarinor, Goulds och rödhuvade papegojamadiner. Dessutom antog jag erbjudandet om svartkindade sebrafinkar. Där ser man va? I förra inlägget dissade jag sebrorna totalt men det är väl som det brukar, jag blir överbevisad. Jag kommer säkert gilla dessa mer än allt annat. För er som inte vet hur svartkindade sebrafinkar ser ut så kommer en länk här: http://image48.webshots.com/48/4/91/16/2914491160014298803tHPEbp_fs.jpg

Jag måste dock erkänna att jag kikat lite på svarthuvade sebror förr. De har ju inte orange kindfläckar och faktiskt, jag tycker att just dessa är riktigt fina!


Det är så roligt att leveransen närmar sig! Det var ju sagt att det eventuellt skulle bli i slutet av juni och nu är juni här! Fantastiskt!


Kokos blir alltmer orädd. Han kommer oftare ut och flyger och har insett att jag inte tänker slå ihjäl honom med pinnen jag sätter in honom i buren igen med. Idag klev han upp självmant efter att först ha protesterat. Det är ju KUL att vara ute. Så innan han satt stadigt på pinnen hoppade han över den, sprang ifrån och t o m kröp under den. Han är en skojig kille!


  


Jag hoppas att jag hittar en tjej snart till honom. Med alla fåglar som kommer upp söderifrån behöver jag redan ta ett lån av min privata "finansman", så en nymfkakadua mer eller mindre gör väl inte så mycket.   


Jag har fått tråkiga nyheter i veckan. Felicias halvbror/ kusin (de har samma pappa och mammorna är kullsystrar) finns inte längre. Han blev förgiftad.

Hans syster dog för inte så länge sedan efter att ha fastnat och skadat sig, troligtvis i en trampfälla. Det är så hjärtat gråter. Dessa två oerhört vackra silvertigrerade katter saknas av sina familjer. Jag hoppas de två som är kvar från kullen får leva länge.


Nu gäller hårdvila här hemma. Jag vill verkligen orka på hundutställningen. Om inte annat får jag väl sitta där och snora under en filt. Jag har ju gjort det förr. Jag behöver ju inte ställa min hund själv och springa runt iallafall. Ska ta ett gäng bilder som jag kan visa upp sen.




    

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards