Alla inlägg den 29 juni 2010

Av inka - 29 juni 2010 19:35

Kokos bestämde sig för att han inte kunde sova hos undulaterna. Det gick bara inte! När de slappnade av inför kvällen och var på väg att somna fick Kokos myror i brallan och ville ut ur buren. Han är ju värre än vad jag var som barn... Jag själv ville sova hemma. Punkt slut! När han sen väl satt i sin egen bur var han återigen lika nöjd som när han tvingat matte att låta honom bo med undulaterna.

Jag undrar hur väluppfostrad jag kommer att bli?


Idag såg jag att Olivia lagt ett ägg. Sen skulle jag ta en bild och då visade det sig att det inte alls var ett ägg, utan två!

  

Får se om det blir några bebisar den här gången. Hon är åtminstone en riktigt duktig mamma vet jag ju sen tidigare.


Måsfinkarna fick mig till slut att "ge upp". Efter att försökt bygga bo efter bo i badkaret tömde jag det till slut och slängde i lite halm. Nu håller de på att bygga ett färdigt bo av halmen, gräs och sharpie. Det är superkul att se vad som händer när man faktiskt ser lite igenom det genomskinliga badkaret! Fast det dröjer nog inte länge till innan de lyckats täppa till "fönstren".

  

Det händer alltså grejer i fågelvärlden här. Nu hoppas jag bara att lilla Molly kommer i häckningstagen men det är ju något jag inte kan veta säkert om hon kommer att göra. 


Jag är medlem i Sveriges tamfågelförening nu och därigenom i Fågelhobby. Tanken är att jag ska få lite kontakter och lära mig mer, samtidigt som jag kan ringmärka alla ungar. Det är en klar fördel.


Ringastrilderna fick tillbaka sin bokorg igår. De vill ha nånstans att sova säger de. Nu har jag ju inte häckningssugna kanarier som utnyttjar deras bomaterial och sprider det överallt, så jag tänkte att de kan få ha sin sovkorg, sötnosarna. Jag är fortfarande osäker på om de är ett två- eller enkönat par. Trivs ihop gör de men de har inte visat att de vill häcka annat än genom bobygget. Samtidigt är det bara den ena som "sjunger". Jag vet helt enkelt inte.


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards