Alla inlägg den 18 juni 2010

Av inka - 18 juni 2010 20:25

För någon dag sen kämpade jag tappert med att försöka få bra bilder på papegojamadinerna. Det gick sådär. Jag gjorde felet att göra det på kvällen då ljuset inte var det bästa utan bara kom från uv-lampan i princip. Nästa gång ska jag göra det på dagen. Ändå blev inte bilderna dåliga och här är en där båda fåglarna är på samma iallafall.

Jag tycker verkligen att dessa små finkar är underbart vackra! Dessutom är det charmigt när de låter som syrsor med ett litet phuiiii efteråt. Jag ser verkligen fram emot att få hem de rödhuvade...


Otto kom och ville gosa på sängen en stund.

  

I veckan har jag plockat en del grönt ute och en klar favorit är gräsfrö på strå. Kokos älskar allt som är grönt! Smaskens tycker han!

  

Undulaterna har det lite värre rent trängselmässigt. Det blir en del bråk vid grässtråna och den här gången då bilden togs var jag inte ens så snäll att jag satte gräs på två ställen. De fick lov att samsas helt enkelt.

   


Idag har jag fått en luftrenare i present! Det är inte fy skam. Trots huvudvärk och trötthet höll jag på att slå knut på mig själv av lycka! Det är så enormt bra att ha en sån när bostaden är full av djur! Särskilt fåglarna som dammar så mycket och själva behöver ren luft. Underbart, helt enkelt.


Bara fyra veckor kvar innan mina fåglar kommer upp hit. Jag längtar så otroligt mycket! 

Sen hoppas jag att Kokos kan få sig en tjej snart. Det var en beställd till igår men hon dök inte upp, så då blir det till att vänta. Som tröst gosade jag och Kokos nästan. Vi åt lite hirskolv tillsammans och satt väldigt nära varann. Med lite mer jobb blir han nog lätt handtam. Han är så orädd.


Jag funderar fortfarande på vad jag ska kalla papegojamadinerna och måsfinkarna. Tål att tänkas på. Kanske ska be om tips?

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards