Alla inlägg den 23 juni 2010

Av inka - 23 juni 2010 21:26

Aaah! Vilken härlig kväll! Eftermiddagarna består alltid av trötthet och en känsla av hopplöshet. Efter några timmars vila är det ok igen. 

Idag har jag satt ihop några kanarier för häckning. Det blev Karl-Alfred som fick bli farsa ensam den här gången och honorna är Olivia och Molly. Molly är min nyaste, ljuvliga lilla tjej. Jag blev förälskad direkt jag såg henne. Hon är ljust gul.

  

Tillsammans med Karl-Alfred och Olivia bildar de en skön färgtrio tycker jag. Perfekt matchning!

  

Olivia är verkligen häckningssugen. Vi får ju se om Molly är lika på. Annars slipper hon.


Från imorgon kommer jag att ha ansvaret för ytterligare sex undulater. Ja, alltså, det är inga nya jag själv ska ha, utan ett par goda vänners fåglar som jag ska titta till. Tre veckor ska jag se till att de mår bra. Vilken ära va? Att få förtroendet att ta hand om någon annans djur!


Igår var jag med Arrak, Lucy, Nitro och hans husse ut till Tjuvholmssundet och plaskade. Jag hade Nitro i lina så han fick promenera i vattnet och simma. Skulle testa hans nya flytväst, som han blivit ordinerad av sjukgymnasten för att hålla ryggen rakare när han simmar, men den glömde vi hemma hos mig. Så kan det gå. Nitro var iallafall enormt nöjd när han fick vara i vattnet. Lite mindre nöjd när han inte fick jaga pippifåglarna som var lite här och där.


Annars är allt som vanligt här. Lika mycket kattassavtryck på akvarierutorna. Känns mer och mer angeläget att putsa dem. Får se imorgon om jag orkar. Det är åtminstone långhelg nu, så jag ska passa på att vila. 


Min favvoterv, Kiara fyller år idag. Synd att inte vi bor närmare varann. Då hade hon fått busa med Arrak som present. Jag har inte träffat henne på väldigt länge nu. Saknar Kirre, matte och schäferbusen Öb.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards