Alla inlägg den 25 juni 2010

Av inka - 25 juni 2010 09:27

Det är så skönt att stiga upp en ledig morgon och göra allt i lugn och ro! 

Idag började jag med att mata katterna. Otto är så krävande nu när han haft ett förhöjt njurvärde och katterna får mat separat och inte har det stående framme jämt.

Här är en liten bild när han är en smula misstänksam...

  

En morgon för några dagar sen var Otto tydligen oerhört hungrig, eftersom han började med att slicka på min arm och väckte mig genom det. Sen blev han lite mer intensiv och satte igång att gnaga på min armbåge. Jisses, sa jag, inte behöver du väl äta upp matte när du blir hungrig... Då kände jag att jag lika så behövde gå på toa, så det var bara att kliva upp.


Kokos började gasta lite nu på morgonen när det blev ljust. Det bästa knepet är att ge honom grönsaker. En nöjd nymf är en lågsjungande fågel. Idag blev det ruccola, spenat och en stor bit broccoli, pudrat med vitaminpulver och calcium. Tydligen gillar Kokos verkligen vitaminpulvret. Han kastade iväg en bit av salladen så pulvret pudrades över grenen han satt på istället och då satte han igång att koncentrerat slicka i sig det. Han var så otroligt söt! Jag blev alldeles varm, hela jag. 


Jag hade tänkt mata fåglarna lite senare och istället ligga i sängen och softa. Nu blev det inte så. Det är så mysigt att börja med att mata djuren. Så just nu, till höger om mig, har häckningsburen fyllts med diverse godsaker. Olivia är klar med ätandet och har återgått till att bygga bo.


Ehhhmmm, måsfinkarna är tydligen rejält häckningssugna... såg just en snabb och intensiv akt utspelas inför mina ögon. Här är ingen blyg tydligen. Kul att veta att det är ett par på riktigt iallafall, även om då hanen har sjungit en hel del. Jag är fortfarande osäker på ringastrilderna. Det är bekvämt när könen har tydliga skillnader. Kanarierna kan vara lite knepiga, men det är ju tur att hanarna börjar sjunga så tidigt som efter en månad.


Nä, om man nu skulle ta och sätta igång med alla grejer som behövs göras innan det är dax att åka iväg. Hundarna vill också ha roligt i helgen! 




Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards